به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز با بیان اینکه دفاتر تسهیل گری در راستای اجرای تفاهمنامه ما بین شهرداری تبریز و استانداری آذربایجان شرقی راه اندازی میشود گفت: هدف از تاسیس این دفاتر محقق کردن عدالت اجتماعی، ارتقای سطح زندگی، دانش شهروندی، کاهش آسیبهای اجتماعی و رفع معضلات مناطق حاشیهای و کم برخوردار در کلان شهرهاست.
او اجرای برنامههای گوناگون در راستای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی مناطق کم برخوردار را از دیگر اهداف این دفاتر ذکر کرد و افزود: دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی با رویکرد تکمیل بانک اطلاعاتی حوزههای مختلف مناطق کم برخوردار، رصد آسیبهای اجتماعی، نیازسنجی محلات، برنامه ریزی مشاورهای و آموزشی در حوزههای سلامت و نشاط اجتماعی در مناطق کم برخوردار تبریز ایجاد خواهد شد.
معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز گفت:دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی، براساس دستورالعمل خود امکان ورود به اقدامات اجرایی را ندارند، لذا این دفاتر صرفاَ به عنوان تسهیل گر و هماهنگ کننده در اجرای برنامههای تدوین شده برای شهروندان محلات هدف با معاونت فرهنگی، اجتماعی و هنری کلانشهر تبریز همکاری و همراهی میکنند.
حجت الاسلام حمیدی افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی و هنری شهرداری تبریز در محدوده سکونتگاههای غیررسمی، با استفاده از توان و پتانسیل سخت افزاری و نرم افزاری موجود شهرداری کلانشهر تبریز از جمله پارک ها، موزه ها، فرهنگسرا ها، اماکن ورزشی، خانههای فرهنگ و خانههای سلامت، کتابخانهها و ... در حوزههای سلامت ،اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، هنری و مذهبی اقدامات لازم براساس نیاز محلات هدف را انجام میدهد.
انتهای پیام/ک