رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی زرند گفت: جوانان جویای کار با مراجعه به سامانه karvarzi.mcls.gov.ir می توانند برای کارورزی ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علیرضاابراهیمی رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان زرند بابیان اینکه دراستای فراهم کردن فرصت‌های اشتغال و کسب مهارت برای کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، وزارت کار طرح کارورزی را در دستور کار قرار داده ایم، گفت:این طرح یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه در راستای تحرک بازار کار و اشتغالزایی برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهی به شمار می‌رود.

ابراهیمی افزود: درطرح کارورزی، فارغ التحصیلان دانشگاهی درمقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که جویای کارمی باشند، باحضور در دوره‌های آموزشی و مهارتی بامحیط واقعی کسب وکارآشنا می شوند و افرادثبت نام کننده دراین طرح، مشمول بیمه حوادث شده و کمک هزینه آموزشی ماهانه به آن‌ها ازسوی دولت پرداخت می‌شود، ودرپایان دوره نیز برای کارورزان گواهینامه فنی وحرفه‌ای صادرمی گردد.

او با بیان این که جذب کارورز توسط کارفرما پس از سه ماه مشمول طرح بخشودگی ۲۳ درصد می‌شود، تصریح کرد: در صورت جذب کارورز در این مدت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا ۲ سال ۲۳ درصد سهم کارفرما را به تامین اجتماعی پرداخت می‌کند.

ابراهیمی درپایان با اشاره به اینکه کارفرمایان در طول دوره کارورزی حقوقی راپرداخت نمی‌کنند، گفت: جوانان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی ومتقاضیان شغل می‌توانند بامراجعه به سامانه karvarzi.mcls.gov.ir ویاحضور در کاریابی شهرستان زرند مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار