فعالیت ۲۹ مرکز درمان و کاهش آسیب معتادان بهبود یافته

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت ۲۹ مرکز در حوزه درمان و کاهش آسیب معتادان بهبود یافته در استان خبر داد.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۱۶، از ابتدای سال جمع آوری، سامان دهی و برگزاری دوره‌های بازتوانی یک تا سه ماهه معتادان توسط مراکز اقامتی انجام می‌شود.

او با اشاره به این که یک مرکز سرپناه شبانه برای معتادان بدون سرپناه یا کارتن خواب استان وجود دارد افزود: افراد متقاضی درمان می‌توانند از یک تا شش ماه در این مراکز اقامتی تحت درمان و بازتوانی قرار گیرند.

عرب نژاد با اشاره به فعالیت ۲۹ مرکز در حوزه درمان و کاهش آسیب معتادان بهبود یافته در استان اظهار کرد: استفاده از هر نوع ماده مخدر یا شبیه مخدر در این مراکز ممنوع و مسئولیت درمان بر عهده گروه بهبود شامل پزشک، مسئول فنی و روان شناس است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  با اشاره به این که افراد ترخیص شده از مراکز اقامتی به مدت ۶ ماه از حمایت و پیگیری‌های پس از خروج برخوردار می‌شوند تصریح کرد: افرادی که در یک سال گذشته هیچ گونه لغزشی نداشته باشند می‌توانند در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای یا مهارتی شرکت کنند.

او با اشاره به این که معتادان بهبود یافته با تشکیل پرونده برای استفاده از تسهیلات اشتغال زایی حمایت می‌شوند بیان کرد: افراد نیازمند می‌توانند کمک هزینه درمان را با تعرفه ۵۰ تا ۹۰ درصدی دریافت کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار