شورشیان تیگرای اعلام کردند موافقت با آتش بس، مشروط به عقب نشینی نیرو‌های اریتره از این منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازالعربی، شورشیان تیگرای موافقت مشروط خود را با آتش بس اعلام کردند.

شورشیان تیگرای در اتیوپی که این منطقه را تحت کنترل خود دارند آتش بس را پذیرفتند. اما اعلام کردند موافقت با آتش بس، مشروط به عقب نشینی نیرو‌های اریتره از این منطقه و نیز خارج شدن نیرو‌هایی است که اتیوپی از منطقه امهره در مجاورت تیگرای آورده است.

این در حالیست که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس واقعی در منطقه تیگرای و نیز تسهیل ورود کمک‌های انسانی به این منطقه شد.

گوترش گفت: به شدت نگران اوضاع کنونی تیگرای هستم. باید آتش بس واقعی برقرار شود که زمینه را برای گفتگو جهت دستیابی به حل سیاسی آماده کند. وجود نیرو‌های بیگانه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود. باید ورود کمک‌های انسانی به این منطقه تضمین شود.

در ادامه گزارش آمده است: شورشیان در تیگرای با وجود تردید در نیت آدیس آبابا، آتش بس را پذیرفتند، اما آن را مشروط به خروج نیرو‌های اریتره از این منطقه و همچنین خروج نیرو‌هایی کردند که از منطقه امهره آمده اند و به ارتش اتیوپی در عملیات نظامی کمک می‌کنند. جبهه همچنین خواستار تشکیل کمیته بین المللی حقیقت یاب درباره جنایات ارتش اتیوپی در جریان عملیات نظامی در این منطقه شده است.

تنش‌های نظامی در تیگرای و وخامت اوضاع انسانی باعث نگرانی شدید سودان شده است که از همه طرف‌ها خواست فورا درگیری‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار