طرح غنی سازی اوقات فراغت و طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در تابستان ۱۴۰۰

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان گفت:در تابستان امسال طرح غنی سازی اوقات فراغت و طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در ۱۵۰ محله استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمید رضا ناهیدی فرد,مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه هر ساله با شروع فصل تابستان، غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، دغدغه مجموعه‌های فرهنگی و خانواده‌ها است، گفت: کانون فرهنگی، هنری مساجد در ۴ رکن خانواده، تعلیم و تربیت، دین و رسانه که بحث‌های مهم تربیت هستند تاثیر گذار است و امسال هم با ۱۵۰ محله ارتباط گرفته و طرح غنی سازی اوقات فراغت را اجرا می‌کند.

او ادامه داد:جذب حداکثری نوجوانان و جوانان و شناسایی و رشد استعداد‌های فرهنگی هنری این قشر در محلات و ایجاد نشاط را از اهداف اجرای طرح عنوان کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان همچنین برگزاری محافل انس با قرآن، شنبه‌های کتاب و سه شنبه‌های تکریم مادران شهدا را از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد استان در فصل تابستان اعلام کرد.

اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در سراسر استان همدان

ناهیدی فرد همچنین افزود: این طرح قرآنی به دلیل ۱۴۵۵ امین سال نزول قرآن کریم با این عنوان نامگذاری شد؛ که امسال با شعار قرآن، امید و زندگی، با دو بخش جشنواره و مسابقه پیامکی با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم اجرا می‌شود و روزانه به ۱۰ نفر از منتخبان جوایزی اهدا خواهد شد.

 او گفت: مسابقه فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی و شعر از جمله بخش‌های جشنواره طرح قرآنی ۱۴۵۵ است.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدانبیان کرد: نوجوانان و جوانان می‌توانند با مراجعه به سامانه سراسری bachehayemasged.ir و سایت qurantv.ir/qbesharat در این طرح‌ها و جشنواره‌های مختلف مشارکت داشته باشند؛ و همچنین کلیه علاقه‌مندان میتوانند از طریق سامانه بیامکی ۳۰۰۰۰۴۴۴۴ در مسابقه حفظ موضوعی قرآن کریم شرکت کنند.

ناهیدی فردگفت: اجرای این برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و گرفتن تائیدیه‌های لازم از ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود.  

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.