کارشناس اقتصادی گفت: ۹ درصد ارزش افزوده باید در انتهای چرخه از مصرف کننده نهایی اخذ شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشمیه مدیر عامل شرکت خدمات صنعتی سالاریه با اشاره به حذف ۱ درصد از مالیات بر ارزش افزوده واختصاص آن به تولید کنندگان اظهار کرد: باعث تعجب بود در سالی که سال رفع موانع تولید بود، این اتفاق افتاد و اینکه چه عواملی باعث حذف آن شد، ما نیز نمی‌دانیم. ۶۰ درصد از مالیات و عوارضی که دولت دریافت می‌کند، از ناحیه ۹ درصد ارزش افزوده است و واضح است که به جیب دولت می‌رود.

او افزود: اگر شبکه‌های صنعتی با این زیرساخت‌های فرسوده ترمیم، بازسازی و نگهداری نشود، آیا ما می‌توانیم در آینده همین ۹ درصد ارزش افزوده را نیز دریافت کنیم؟ اگر با همین منوال با زیرساخت‌هایی که با جهش‌های تولید متناسب نیستند، یقینا با تعطیلی‌های بیشتری مواجه خواهیم شد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط خاص و ویژه در حوزه شهرک‌های صنعتی ایران ما با معضل بسیار بزرگ زیرساخت‌ها مواجه هستیم که به هیچ عنوان با رشد اقتصادی فرموده مقام معظم رهبری متناسب نیستند. اگر ما بخواهیم رشد بسیار بالای گرفتن شارژ از تولیدکنندگان را همچنان ادامه دهیم، تولید کنندگان به هیچ عنوان قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند.

هاشمیه با اشاره به پیشنهاد‌هایی برای این مشکل بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به شرایط ویژه شهرک‌های صنعتی این عدد را به حداقل کاهش دهند. تولید کننندگان با اصل قضیه مشکل دارند. اینکه ۹ درصد ارزش افزوده را باید در انتهای چرخه از مصرف کننده نهایی اخذ کنند و نه تولیدکننده. این عامل باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان با چالش مواجه شوند. از همه مسئولان خواهش می‌کنم تا این مالیات بر ارزش افزوده را یکبار فقط در انتهای زنجیره از مصرف کننده نهایی اخذ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار