در پی درگیری‌های یکشنبه شب با طالبان، بیش از یک هزار نظامی افغان به تاجیکستان پناه بردند.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه‌های امنیتی تاجیکستان در بیانیه‌ای اعلام کردند «پس از درگیری‌های مسلحانه با طالبان، ۱۰۳۷ نظامی نیرو‌های دولتی افغان به خاک افغانستان پناه آوردند تا جان خود را نجات دهند».

در این بیانیه آمده است «جنگجویان طالبان کنترل کامل شش منطقه از استان بدخشان در شمال شرق افغانستان را به دست گرفتند که ۹۱۰ کیلومتر از مرز مشترک با تاجیکستان را تشکیل می‌دهد».

پیش از این در هفته‌های اخیر، صد‌ها نظامی افغان از این مرز عبور کردند تا از جنگ با طالبان فرار کنند. تاجیکستان همواره اجازه داده است آن‌ها از این مرز عبور کنند و به «اصل حسن همجواری و رعایت موضع عدم مداخله در امور داخلی افغانستان پایبند است».

طالبان پیش از این در اواخر ژوئن کنترل مهمترین پاسگاه مرزی با تاجیکستان و دیگر گذرگاه‌ها به سمت این کشور و همچنین مناطقی که به قندوز، شهر بزرگ افغانستان، منتهی می‌شوند به دست گرفت.

طالبان از آغاز خروج نیرو‌های آمریکا در ماه مه حملات خود را افزایش داده است. خروج نیرو‌های آمریکایی قرار است در روز‌های آینده به پایان برسد.

در پی شکست‌های مکرر ارتش افغانستان، به ویژه در استان‌های شمالی، پنتاگون از احتمال کند شدن عملیات خروج نیرو‌های آمریکایی خبر داد و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان سه شنبه حملات هوایی علیه طالبان را منتفی ندانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار