جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای نسبت به مشارکت کشور‌های اسلامی در مانور مشترک با اسرائیل واکنش نشان داد و آن را خیانت به ملت فلسطین دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به مشارکت تعدادی از کشور‌های عربی و اسلامی در تمرین‌های نظامی ناتو تحت فرماندهی آمریکا و با حضور رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی که از ۲۸ ژوئن (۷ تیر) آغاز و به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت و ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیرماه) پایان خواهد یافت، واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

حماس در بیانیه خود آورده است که، مشارکت در این مانور نظامی در حقیقت خیانت به ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن محسوب می‌شود.

در بیانیه حماس از کشور‌های حاضر در این مانور خواسته شده است تا فورا از این اقدام انصراف دهند و هر گونه فعالیت مدنی و نظامی مشترک با رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

حماس در ادامه این بیانیه می‌افزاید: مشارکت با رژیم اشغالگر صهیونیستی دارای دو بعد است، بعد اول سبب مشروعیت این رژیم غاصب شده و بعد بعدی آن نیز سبب تقویت نقشه‌های شیطانی این رژیم در راستای یهودی‌سازی قدس و الحاق اراضی و آواره ساختن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان و ارتکاب فجایع می‌شود.

حماس در بیانیه خود تاکید کرده است که در انتظار آن است تا ملل اسلامی نیروی خود را بسیج و با برگزاری رزمایش‌های نظامی در دفاع از ملت ما علیه ظلم و آماده شدن برای نبرد بزرگ آزادسازی مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار