مقامات نظامی افغانستان می‌گویند آمریکایی‌ها بدون اطلاع و شبانه پایگاه نظامی بگرام را تخلیه و آنجا را ترک کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، مقامات افغانستان می‌گویند قبل از اینکه ارتش این کشور بتواند کنترل میدان هوایی را به دست گیرد، اشغالگران آمریکایی پایگاه نظامی بگرام را بدون هیچ گونه اطلاع قبلی و به صورت شبانه تخلیه کردند و از آنجا گریختند.

بر این اساس، مقامات افغانستان می‌گویند فرمانده جدید ارتش افغانستان در پایگاه بگرام هیچ اطلاع قبلی از تخلیه این پایگاه توسط نیرو‌های آمریکایی نداشت.

ژنرال میر اسدالله کوهستانی، فرمانده جدید بگرام در این باره گفت: ما فقط خبر‌هایی غیرموثق از تخلیه بگرام شنیده بودیم و تصور می‌کردیم فعلاً این موضوع در حد شایعه باشد، تا اینکه یک روز خبر تخلیه کامل این پایگاه نظامی به دست ما رسید. آمریکایی‌ها از قبل ما را در جریان این اتفاق نگذاشته بودند.

یک مقام ارشد افغانستانی به خبرنگاران گفت: اکنون کنترل اوضاع در بگرام به طور کامل در اختیار نیرو‌های افغانستانی است. آمریکایی‌ها کاملاً این پایگاه را تخلیه کرده اند و همه چیز تحت کنترل ماست.

یک مقام نظامی افغانستان هم در این باره افزود: بگرام هم که روزگاری بیش از ۱۰۰ هزار سرباز آمریکایی در آن حضور داشتند امروز با مقاومت مردم افغانستان و با شکست همه جانبه آمریکا از اشغال نظامیان این کشور خارج شد. امروز تنها بخشی از تجهیزات نظامی آمریکایی‌ها در این پایگاه باقی مانده است و کنترل کامل آن به دست نیرو‌های داخلی افغانستان است.

بگرام بزرگترین پایگاه هوایی در اختیار نیرو‌های نظامی آمریکا بود که واشنگتن در طول دو دهه اشغال افغانستان بسیاری از عملیات‌های خود در منطقه را از این پایگاه نظامی مدیریت می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار