رئیس ارتش افغانستان اعلام کرد اولویت اصلی ارتش حفاظت از شهر‌های بزرگ و مرزی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه طلوع نیوز، رئیس ارتش افغانستان بر تامین امنیت شهر‌های بزرگ این کشور تاکید کرد.

ژنرال، ولی محمد احمدزی با پذیرفتن برخی نقایص در محافظت از ولسوالی ها، وعده داد اولویت اصلی ارتش حفاظت از شهر‌های بزرگ، شهر‌های مرزی و بزرگراه‌ها است. وی گفت بسته شدن شهر‌های مرزی، مسیر‌های تأمین و حملات به شهر‌ها و ولسوالی‌های بزرگ از اهداف طالبان است، با این حال به مردم اطمینان داد که چنین تلاش‌هایی دفع خواهد شد.

رئیس ارتش افغانستان در مصاحبه اختصاصی با طلوع نیوز بار دیگر تأکید کرد تلاش‌ها برای بسیج ارتش افغانستان برای بازپس گیری مناطق سقوط کرده انجام خواهد شد.

ژنرال احمدزی افزود: دشمن در تلاش است تا علیه ما جنگ تجاری به راه بیندازد و دغدغه اقتصادی ایجاد کند. آن‌ها می‌خواهند شهر‌های مرزی را که از طریق آن‌ها گندم وارد می‌شود، ببندند. آن‌ها هرگز موفق نخواهند شد. مردم افغانستان هوشیار و باهوش هستند و می‌دانند این جنگ برای چیست.

رئیس ارتش افغانستان تاکید کرد طالبان می‌خواهد ابتدا مسیر‌های تأمین را قطع کرده و سپس حملات خود را به مناطق و شهر‌ها آغاز کنند.

در همین حال، یک فرمانده ارتش افغانستان گفت نیرو‌های طالبان از پاکستان در میان صفوف طالبان با نیرو‌های افغان می‌جنگند. وی گفت روزانه دست کم ۱۲۰ جنگجوی طالبان در حملات علیه نیرو‌های افغان کشته می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.