عباسی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا درموج جدید به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر یعنی پنج برابر تعداد موارد مثبت قبلی رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدعباسی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: طبیعی است که وقتی آمار موارد مبتلا به کرونا بالا باشد تعداد موارد نیازمند بستری و بیماران بدحال به این نسبت افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش پنج برابری ورود و مراجعات به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان از نظر شاخص فوت به بستری و شاخص فوت به جمعیت هنوز به متوسط کشوری نرسیده‌ایم.

 عباسی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا درموج جدید به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر یعنی پنج برابر تعداد موارد مثبت قبلی رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: حوزه رسانه در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و در زمینه انعکاس دستاوردهای نظام سلامت دارای اهمیت است چون نظام سلامت مجموعه پیچیده‌ای محسوب می‌شود که بهداشت و درمان یکی از اجزای آن بوده و سیستم رسانه و فرهنگی نیز جزو اجزای اصلی این نظام است. 

وی بیان کرد: سیستم‌های کمک کننده مانند بسیج، سپاه و نیروهای مردمی در حوزه کرونا مجموعه‌هایی که کمک‌های مومنانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر می‌کنند همه آن‌ها جزو سامانه نظام سلامت هستند و نقش بهداشت و درمان هماهنگ کننده این موارد است که آنان را براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایشان و همه امور را به سمتی می‌برد که آسیب‌هایی که از نظر جسمی و روانی به مردم در بیماری‌ها وارد می‌شود به حداقل ممکن کاهش یابد. 

 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار