صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد با ادامه جنگ در یمن بیش از ۶ میلیون کودک با خطر محرومیت از آموزش روبرو هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد با ادامه جنگ در یمن که بیش از شش سال متوالی ادامه دارد، بیش از شش میلیون کودک در این کشور عربی با خطر محرومیت از آموزش روبروهستند.

یونیسف روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از دو میلیون کودک یمنی (پسر و دختر) به علت فقر، درگیری و نداشتن فرصت برای حضور در کلاس‌های درس، کسب تحصیل و آموزش را متوقف کردند.

در این بیانیه آمده است: به علت جنگ و درگیری و شکاف‌های جغرافیایی و سیاسی در یمن بیش از ۱۷۰ هزار معلم (یک سوم معلمان در یمن) بیش از چهار سال است که به طور منظم حقوق شان را دریافت نکرده اند و این امر منجر شده است تا آنان درپی راه‌های دیگری برای امرار معاش خود وخانواده هایشان باشند.

یونیسف معتقد است ادامه جنگ و بحران دریمن، چهار میلیون کودک دیگر را در معرض اخلال در فرایند کسب آموزش و ترک تحصیل قرار می‌دهد.

فیلیپ دوامیل، نماینده یونیسف در این بیانیه اعلام کرد: جنگ و درگیری تاثیرات زیادی بر تمام ابعاد زندگی کودکان دارد، اما امکان دسترسی به آموزش و احساس داشتن یک زندگی طبیعی را حتی در سخت‌ترین شرایط برای آنان فراهم و نیز آنان را از بهره برداری در مشاغل مختلف محافظت می‌کند. به همین علت ادامه حضور کودکان درمدارس و کسب آموزش مسئله‌ای بسیار مهم برای آینده آنان و آینده یمن محسوب می‌شود.

یونسف در این بیانیه هشدار داد: پیامد‌های ناشی از ادامه جنگ و درگیری و نیز شیوع ویروس کرونا و تاثیرات اخیر آن بر روند آموزش، عواقب و آثار ویرانگر و طولانی مدت آن بر روند آموزش و سلامت روانی و جسمی کودکان و نوجوانان در یمن خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، یمن از حدود هفت سال پیش شاهد جنگ و درگیری است و بیش از ۲۳۳ هزار یمنی در این مدت جان خود را از دست دادند و ۸۰ درصد جمعیت یمن به حمایت ودریافت کمک‌های انسانی وابسته هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار