رئیس مرکز جهادکشاورزی دهستان کانی بازار گفت: برداشت گندم در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع خلیفان به شیوه مکانیزه آغاز شده است.

احمدپور رئیس مرکز جهادکشاورزی دهستان کانی بازار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برداشت گندم در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع خلیفان آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن گندم در این منطقه تولید می‌شود.

احمدپور با بیان اینکه خوشه چینی با امید به خودکفایی در تولید گندم ادامه دارد، افزود: کشاورزان این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی تا نیمه دوم شهریور مشغول برداشت گندم خواهند بود.

او با اشاره به نرخ گندم خریداری شده از کشاورزان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق از شعار سال در بخش کشاورزی و پشتیبانی از تولید، امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به ۵ هزار تومان افزایش یافت.

این مقام مسئول اذعان کرد: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، ۹ مرکز خرید راه‌اندازی شده که کار خرید این محصول مهم کشاورزی را از اوایل تیرماه جاری آغاز می‌کنند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی دهستان کانی بازار خاطرنشان کرد: این مراکز شامل پنج مرکز تعاون روستایی از جمله "کیتکه"، "خلیفان"، "گوگ‌تپه"، "قره‌بلاغ" و "عبدالله‌کرده" و سه سیلوی بخش خصوصی و یک سیلوی بخش دولتی است که امسال کار خرید گندم را از کشاورزان این شهرستان برعهده دارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.