امام جمعه قزوین در دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: فرونشست زمین آسیب‌های اقتصادی گسترده‌ای به همراه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: در گذشته مردم برای تأمین آب از قنات استفاده می‌کردند که حکم حجامت را برای زمین داشت، اما امروز تا عمق صد متری زمین را حفر می‌کنند که مانند خنجر زدن به قلب زمین است و این چنین برداشت از سفره‌های زیرزمینی آسیب‌هایی نظیر فرونشست را به همراه می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه متأسفانه هر روز خبر‌های بدی از حوزه محیط زیست می‌شنویم، خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های مهم در این عرصه، اولویت‌بندی کارهاست و اگر این مهم تحقق یابد، همه پای کار مهمترین مسأله محیط زیستی می‌آیند.

امام جمعه قزوین فرونشست دشت قزوین را یکی از چالش‌های مهم زیست محیطی دانست و تأکید کرد: فرونشست زمین علاوه بر این که برای محیط زیست اتفاق خطرناکی است، بخش حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و مسکونی را تهدید می‌کند و آسیب‌های آن جبران ناپذیر است و باید شرایط بحرانی دشت قزوین جدی گرفته شود.

وی گفت: محیط زیست امانت خدا در دست انسان است و باید این امانت‌های الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم و آبرویمان را برای این کار به میدان بیاوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار