پاک اندیش گفت: راه ارتباطی ۳۳ روستای شهرستان قصرقند در محدوده رودخانه کاجو و بخش ساربوک به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب مسدود شده است.

رحیم بخش پاک‌اندیش فرماندار قصرقند در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی در نقاط مختلف قصرقند به ویژه در حوزه بالاست قصرقند بودیم.

وی ادامه داد: بارندگی‌های سیل‌آسا و به تبع آن طغیان رودخانه‌های محلی موجب قطع ارتباط ۲۳ روستای منطقه کاجو و ۱۰ روستای حوزه بخش ساربوک این شهرستان شده است.

فرماندار قصرقند با بیان اینکه حجم آب فروانی در رودخانه کاجو در حال طغیان است، افزود: توصیه می‌شود اهالی پایین دست رودخانه‌ها جوانب احتیاط را رعایت و از تردد شبانه روی پل‌های قصرقند پرهیز شود چراکه هر گونه کنجکاوی شبانه و گذر از بستر رودخانه تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

پاک‌اندیش با بیان اینکه ارتباط مخابراتی و برق برخی مناطق روستایی نیز قطع شده است، افزود: بارندگی اخیر موجب وارد شدن خسارت به بخش‌های زیربنایی این شهرستان و زمین‌های کشاورزی حاشیه رودخانه نیز شده است.

وی اظهار داشت: پس از پایان بارندگی و با فروکش کردن سیلاب گروه‌های ارزیاب در منطقه برای برآورد خسارات اعزام خواهند شد.

بارندگی‌های پراکنده در بخش آهوران و بخش مرکزی نیکشهر نیز سبب طغیان رودخانه‌های فصلی در این مناطق شده است.

بارش شدید همراه با رعد و برق در منطقه کاجو، آهوران و نِکُهچ نیکشهر باعث افزایش آب بستر رودخانه کاجو شده است.

براساس پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌ها برای روزهای آینده نیز در منطقه قصرقند و ارتفاعات شمالی این منطقه افزایش خواهد یافت و احتمال سیل و طغیان مجدد وجود دارد.

«هنگام مسدود شدن راه‌های روستایی بر اثر طغیان رودخانه‌ها، تا زمانی که سیلاب فروکش کند اهالی این مناطق توسط ماشین‌آلات سنگین راهداری همچون لودرها از رودخانه و مسیل عبور می‌کنند»

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار