رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های کارگری در خصوص این مجموعه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد رمضی، رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری در حاشیه مجمع سالیانه این فدراسیون گفت: امروز سومین مجمع سالیانه ورزش‌های کارگری (از بدو تاسیس) برگزار شد. فدراسیون کارگری، مجموعه نو و جدیدی است. ورزش کارگری، پیشینه قدیمی در ورزش کشورمان دارد. حدود ۹ سال است که این فدراسیون تاسیس شده و حدود ۷ سال است که کار رسمی خود را آغاز کرده است. می‌توانم به جرات بگویم فدراسیون کارگری توانسته است یک اثرگذاری مطلوبی در این ورزش داشته باشد. در حال حاضر ۳۱ انجمن رسمی در ۳۱ رشته ورزشی داریم. در بخش ورزش‌های همگانی و قهرمانی در حوزه کارگران، برنامه‌هایی داریم که حتما اجرا خواهیم کرد. نکته‌ای که باعث می‌شود فدراسیون کارگری اثرگذاری بیشتری داشته باشد، این است که جامعه کارگری کمک رسان ما باشند.

او ادامه داد: یکی از پویش‌های در حال برگزاری، پویش دوشنبه‌های ورزش و کار است. آیین نامه اجرایی ماده ۱۵۴ قانون کار می‌گوید که هم کارفرمایان می‌توانند به ورزش کارگری کمک کنند و هم خود کارگران. یک سری ظرفیت‌ها در آیین نامه‌های بالا دستی وجود دارند که کارگران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند و به کار خود هم مشغول باشند. تلاش می‌کنیم که در حوزه ورزش کارگری، موثر باشیم.

مشکل ورزش کارگری، ناشناخته بودن آن است

او در مورد این که چقدر از این ورزش حمایت می‌شود، اظهار کرد: مشکل ورزش کارگری، ناشناخته بودن آن است. سعی کردیم از طریق رسانه‌های جمعی، این ورزش را بیشتر به کشور معرفی کنیم تا نقطه‌ای که برای آن در ورزش کارگری هدف گذاری کرده ایم، فاصله زیادی داریم. مراجع ورزشی کشور و کمیته ملی المپیک، حامی ما بوده اند. وزارت ورزش و جوانان، وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز از ما حمایت کرده اند. جامعه کارگری در کشور، گسترده است و نزدیک به ۱۴ میلیون کارگر داریم. برای موفقیت، باید کمک‌ها متناسب با جمعیت و جامعه هدف باشد. ان‌شاءالله در آینده با حمایت‌های مسئولین ورزش و مجلس شورای اسلامی، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

او در خصوص این که چقدر به آینده این فدراسیون امیدوار است، گفت: آینده خوبی برای فدراسیون کارگری متصور هستم. نگاه مثبتی به این موضوع دارم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار