به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، لامبورگینی از بدو تاسیس از یک پیکربندی استفاده میکند، و اکنون این شرکت تایید کرده است که Essenza SCV۱۲ آخرین لامبورگینی جدیدی است که با 12 سیلندر بدون کمک روانه بازار میشود و به طور مناسب قدرتمندترین است.
Essenza خودرویی گران قیمت است که با هفت رقم ارائه میشود که بسیاری آن را مضحک میدانند. گفته می شود که تنها ۴۰ دستگاه از لامبورگینی Essenza SCV ۱۲ تولید شده که با موتور V ۱۲ شش و نیم لیتری خود بیش از ۸۲۰ اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد و از یک شاسی فیبرکربنی سود میبرد که وزن خودرو را برای سرعتهای بسیار بالا کاهش میدهد.
بزرگترین تغییر مکانیکی در مقایسه با اونتادور، استفاده از 12 سیلندر ۶.۵ لیتری است که به یک گیربکس شش سرعته ترتیبی X-Trac (با کلاچ خودکار) اجازه میدهد تا چرخهای عقب را هدایت کند. اگرچه موتور یک جز stressed تحت فشار نیست و کار انتقال نیرو را انجام می دهد اما می تواند بدون کاتالیزور کار کند و ۸۱۸ اسب بخار قدرت همراه با ۵۶۰ پوند فوت گشتاور تولید کند.
لامبورگینی ادعا میکند که این خودرو خاص باید در سبکترین تنظیمات در برابر وزن قابل توجه ۱۴۷۰ کیلوگرمی کار کند. رقم قابل توجه دیگر ۱۲۰۰ کیلوگرم است که ادعا میشود اسنزا قادر است با بالهای خود در تهاجمیترین حالت با سرعت 249 کیلومتر در ساعت کار کند؛ بنابراین اگرچه اسنزا یک اتومبیل مسابقهای نیست، اما تجربه رانندگی بسیار مشابه ای را ارائه می دهد.
کابین خلبان بسیار بهتر از خودروهای مسابقهای طراحی شده است. یک سیستم دوربین عقب وجود دارد، تمام کنترلهای اصلی در فرمان قرار دارد که دارای صفحه نمایش مرکزی است. سوئیچهای چرخشی چرخها از سطح کمک فرمان، تا پیش بارگذاری دیفرانسیل حالتهای مختلف را تغییر میدهند.
SCV۱۲ مانند خودرو مسابقه Super Trofeo، همچنین دارای قابلیت تنظیم سطح ABS و کنترل کشش است. علاوه بر این، یک سطح قدرت متغیر وجود دارد یعنی با تنظیم "۱" موتور را به حدود ۶۵۰ اسب بخار محدود میکند و تعداد بالاتر باعث میشود که به تدریج قدرت بیشتری آزاد شود تا "۵" خشم کامل را ایجاد کند.
در حالی که مسابقه Super Trofeo یک پدال کلاچ را برای چرخاندن آن حفظ میکند، Essenza از یک کلاچ اتوماتیک با همان جعبه دنده برای مشتریان سه پدال منفور خود استفاده میکند. این خودرو هنگامی که در پیست قرار گرفت، عملکرد بسیار عظیمی را ایجاد کرد، اما هرگز وحشیانه نیست.
همانند خودروهای دیگر، موتور فاقد گشتاور ناگهانی کم کردن سرعت در هایپرکارهای توربوشارژ است. مانند اکثر اتومبیلهای نرم و صاف، فرمان Essenza بسیار دقیق است، اما حتی در پایین بودن سطح کمک متغیر، از نظر بازخورد بسیار کم است.
خریداران اسنزا آزاد خواهند بود اتومبیلهای خود را در هر کجا که بخواهند نگه دارند، اگرچه بیشتر آنها از آشیانه مخصوصی که در Sant'Agata برای آنها ساخته شده استفاده میکنند و آنها را به پیستهای مسابقه خارج از برنامه رسمی رویدادها میبرند. بیش از ۴۰ نمونه ساخته نخواهد شد و ۱۰ مورد اول قبلا تحویل داده شده اند.
انتهای پیام/