رفیعی گفت: وقتی میشنویم سواحل جنوب کشور توسط سیلی مخرب از ژن‌های خوب در حال تاراج رفتن است یعنی برنامه ریزی درستی نکردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: پس از اخبار تلخ مبنی بر فوت ۲ خبرنگار حوزه محیط زیست، آتش سوزی جنگل‌ها و خشک شدن هور العظیم، شنیدن یک دستاورد موفق در یکی از مجموعه‌های تحقیقاتی جای تقدیر و خوشحالی دارد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: در مورد حیات وحش بار‌ها این جمله را گفته ام که وقتی ارزش محیط زیستی را از دست بدهید دیگر به راحتی به دست آوردنی نیست و این مانند اقتصاد و پول نیست که به راحتی قابل جبران باشد، فرزندان ما دیگر گونه‌ی یونیک شیر ایرانی و ببر مازندران را نخواهند دید، این یک راهبرد است که باید روی آن فکر و کار کرد.

وی گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران به جهت آورد‌های محیط زیستی کشور غنی و دارای ارزش‌های زیاد است ,، اما اینکه چقدر بتوانیم این را در مقام مسئول و تصمیم گیر قابل فهم کنیم و چقدر مردم را به مشارکت بطلبیم برای حفاظت از این دارایی‌ها این یک نگاه سیاست گذارانه و راهبرد مدیریتی است .

موضوعاتی که امروز می‌بینیم نشان دهنده این است که در گذشته اندیشه درستی برایش در نظر گرفته نشده است.

او افزود: شاید موضوعی مانند آمایش سرزمین ورق و کاغذ‌هایی روی میز مدیران تصمیم گیر باشد و این از درد‌های کشور ماست، وقتی میشنویم گاو میشی در خوزستان در حال تلف شدن است یعنی خوزستان در حال تلف شدن است، چون این گاو میش تمام سرمایه آن‌ها است، وقتی میشنویم سواحل جنوب کشور توسط سیلی مخرب از ژن‌های خوب در حال تاراج رفتن است یعنی برنامه ریزی درستی نکردیم.

رفیعی گفت: ژن خوب یعنی متصل به باند‌های ثروت و قدرت که دسترسی‌های بیش از حدی دارد و وقتی هم میخواهیم در برابرش ایستادگی کنیم، با هزار ترفند و حیله دیگر مجدد می‌آید تا کارش را شروع کند و در برابر این افراد هیچوقت مردم دیده نشدند و این‌ها درد‌های امروز کشور است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: چیزی که امروز با آن مواجه هستیم در حوزه محیط زیست فروپاشی اخلاق است و این درد است. گاهی اوقات با بی رحمی هرچه تمام‌تر حامیان محیط زیست را به تعصب متهم میکنند، حرف ما حفظ محیط زیست در کنار پایداری اقتصاد است که دیده نمیشود، وقتی اخلاق در محیط زیست از بین میرود مجموعه‌ای در تهران با نگاه سرمایه داری حیوانات خودش را دچار آسیب می‌کند و با کمال ناباوری به حامیان محیط زیست فحاشی میکند که این کار حاصل عدم اقتدار لازم در مدیریت محیط زیست است.

وی گفت: در خصوص اتفاقات باغ وحش ارم پس از جلسات کارشناسی فراوان متوجه این مهم شدیم که دوستانی که در مجموعه ارم فعالیت میکنند نگاهشان پیش از اینکه سرمایه داری باشد دغدقه‌ علمی کارشناسی و تحقیقاتی است، اینکه امروز حال هیرمان خوب است یعنی هزینه‌های زیاد، مطالعات کارشناسی و ... در سکوت خبری در حال انجام است و این جای تقدیر و تشکر را دارد، اما باید استاندارد‌های باغ وحش ارم از جمله هزینه‌ها به استاندارد‌های باغ وحش‌های دنیا نزدیک شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، ژن خوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار