دارابی:

ایران خودرو نیاز به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : برای رسیدن شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه به ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه در سال به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : شرکت‌های ایران‌خودرو و قوطی سازی سینا از مهم‌ترین مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که وارد فاز تولید شده اند.

او گفت : ساخت واحد تولیدی ایران‌خودرو در استان علاوه بر اشتغال‌زایی، باعث ایجاد قطعه‌سازی و تربیت نیروی کار ماهر در استان شده که در این راستا انسجام و توسعه بخش تولید قطعات خودرو را با خود به دنبال داشته است.

دارابی با بیان این مطلب که توسعه و تکمیل ظرفیت ایران‌خودرو کرمانشاه به منابع مالی زیادی نیاز است، افزود: برای تکمیل ظرفیت ایران‌خودرو کرمانشاه و رسیدن به ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه در سال به ۶۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی جدید نیاز است.

رئیس سازمان صمت کرمانشاه افزود: در همین راستا مقرر شده جلسه‌ای با حضور بازوند استاندار و با محوریت بانک صنعت و معدن و مدیرعامل ایران‌خودرو این موضوع مطرح و کار‌های تأمین منابع مالی توسط چند بانک به‌صورت سندیکایی احصاء و به‌منظور جمع‌بندی و اتخاذ تصمیم نهایی جلسه‌ای با همین اعضاء در حضور رزم حسینی وزیر صنعت و معدن برگزار شود.

او از تأمین منابع مالی شرکت مهرکام پارس توسط بانک صنعت و معدن خبر داد و گفت: در این جلسه مصوب شد از سوی بانک صنعت و معدن ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور توسعه محصولات خود ازجمله تولید انواع مه شکن، سپر جلو، رکلاینر صندلی و سنسور تخصیص یابد.

دارابی ادامه داد: در خصوص قوطی سازی سینا در این جلسه مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از محل منابع طرح تام به‌منظور تأمین مواد اولیه (فویل) به این واحد تولیدی اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه از رشد ۲۲ درصدی تولید سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت هفت هزار و ۷۳۲ دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه تولید کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.