فرماندار تفت گفت: با رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی این شهرستان با شروع موج پنجم شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت گفت: با رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی، شهرستان تفت در شروع موج پنجم شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت و خروج از این وضعیت مستلزم همکاری مردم در رعایت شیوه نامه بهداشتی و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط است.

فرماندار تفت با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی شهر‌های نارنجی و قرمز به سایر شهر‌ها ممنوع و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی و قرمز نیز ممنوع است و در صورت عدم رعایت هر ۲۴ ساعت اعمال جریمه یک میلیون تومانی صورت خواهد گرفت و این نظارت به شیوه هوشمند خواهد بود.

ساعت فعالیت اصناف در شهرستان از دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان تفت به آن اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا ساعت پایان کار اصناف در شهرستان تفت ساعت ۲۱:۳۰ تعیین شد.

نوکار خواستار اجرای طرح بازدید مشترک به منظور بررسی رعایت شیوه نامه بهداشتی شد و افزود: تنها راه مقابله با ویروس کرونا زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و ضروری است بازدید مشترک دستگاه‌ها با محوریت شبکه بهداشت و درمان برای نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار تفت پیرامون تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان نیز تصریح کرد: پارک‌های بزرگ داخل شهر تفت تعطیل خواهد بود و برای تعطیلی تفرجگاه‌ها با توجه به وجود چند واحد تولیدی در آن نیازمند هماهنگی و اتخاذ تدابیر امنیتی است که این موضوع نیز در دستور کار شورای تأمین شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.