قائم مقام شرکت آبفای بوشهر می‌گوید با رعایت چند نکته می‌توان مصرف آب را در خانه‌ها به نصف کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوالحسن عالی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: ۷۵ درصد آب مصرفی در خانه‌ها در بخش آشامیدن و بهداشت مصرف می‌شود که می‌توان با کوتاه کردن زمان حمام و استفاده از آب در سرویس‌های بهداشتی و به کاربردن تجهیزات کاهنده، مصرف آب را در خانه‌ها تا ۵۰ درصد کاهش داد.

او افزود: بخشی از آب مصرفی نیز به ویژه در روستا‌ها برای آبیاری درختان استفاده می‌شود که از مردم می‌خواهیم با آبی که با هزینه گزاف تامین می‌شود و در اختیارشان قرار می‌گیرد، برای آبیاری درختان استفاده نکنند و یا دست‌کم شب‌ها به درختان آب بدهند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش مصرف آب در استان نسبت به سرانه، ادامه داد: در حالی که طبق سرانه هر فرد باید ۱۲۲ لیتر آب در شبانه روز مصرف کند اکنون این عدد در استان ما ۱۷۰ تا ۱۸۰ لیتر است.

عالی با بیان اینکه مسئولان شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط آبرسانی به کار گرفته‌اند، عنوان کرد: برنامه‌ای برای عبور از بحران تابستان ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم و ستاد پایش لحظه‌ای تنش را تشکیل داده‌ایم تا نقاط مشکل‌دار به سرعت مشخص شوند و برای حل مشکل اقدام کنیم.


بیشتر بخوانید


او گفت: در سال آبی کنونی که از مهر ۱۳۹۹ آغاز شده است و تا آخر شهریور ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد، با ۴۰ درصد کاهش بارش نسبت به میانگین بلندمدت و ۵۰ درصد نسبت به پارسال رو به رو بوده‌ایم و شرایط خشکسالی بیشتر متوجه نقاط جنوبی استان بوده است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: برای سال آبی آینده که از مهر امسال شروع می‌شود نیز پیش‌بینی شده است که ۴۰ تا ۷۰ درصد خشکسالی داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.