معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه از ایجاد دو رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا سالمیان معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه رازی، گفت : وزارت علوم اخیرا طی نامه‌ای موافقت خود را با راه اندازی دو رشته جدید در این دانشگاه اعلام کرده است.

او گفت : مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی و مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد دو رشته‌ای هستند که مجوز راه اندازی آن‌ها را در دانشگاه رازی گرفته ایم.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: با اخذ موافقت قطعی وزارت علوم بدنبال مکاتبه با سازمان سنجش هستیم تا بتوانیم برای مهر ۱۴۰۰ در این دو رشته دانشجو پذیرش کنیم.

او در خصوص ضرورت راه اندازی این رشته‌ها افزود: گروه شیمی یکی از قویترین گروه‌های دانشگاه رازی است که اساتید بسیار برجسته‌ای در آن فعالیت می‌کنند و توانایی خاصی در این گروه داریم، بنابراین توسعه رشته‌های این حوزه از جمله پلیمر را در دستور کار قرار دادیم.

سالمیان ادامه داد: از سوی دیگر در سطح استان تعدادی واحد پتروشیمی داریم که می‌توانیم با تربیت نیروی‌های متخصص رشته پلیمر به گسترش این صنعت کمک کنیم و میزان صادرات محصولات تولیدی پتروشیمی‌ها را از مرز‌ها افزایش دهیم.

او به راه اندازی رشته بازرگانی و تجارت الکترونیکی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تجارت الکترونیک موضوع روز است و در حال حاضر تقریبا بازرگانی و تجارت از حالت سنتی خود خارج شده و به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، در این راستا ضرورت دارد از نظر علمی هم این حوزه را مورد توجه قرار دهیم.

 این مسئول گفت: در حال حاضر دانشگاه رازی کرمانشاه با حدود ۷۰ رشته کارشناسی، ۱۴۰ رشته کارشناسی ارشد و ۶۰ رشته دکتری، ۲۷۰ رشته تحصیلی دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.