سرگئی لاوروف اعلام کرد روسیه هر کاری را برای دفاع از متحدان خود در برابر تهدیدات ناشی از ناآرامی‌ها در افغانستان انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در اظهاراتی بیان کرد که روسیه برای دفاع از متحدان خود در برابر تهدیدات ناشی از ناآرامی‌ها در افغانستان، هرکاری انجام خواهد داد.

این دیپلمات ارشد روس درباره این موضوع گفت: «ما هر کار‌ی را برای جلوگیری از هرگونه اقدام تهاجمی علیه متحدان خود انجام خواهیم داد، از جمله استفاده از پایگاه نظامی روسیه در مرز بین تاجیکستان و افغانستان.»

لاوروف همچنین خاطر نشان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره این مسئله با همتایان خود از تاجیکستان و ازبکستان گفتگو کرده و با دیگر رهبران آسیای میانه در ارتباط بوده است.

لاوروف با  تاکید بر اینکه  تعهدات در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی به قوت خود باقی است، بیان کرد: «نمایندگان دبیرخانه این سازمان از مرز تاجیکستان و افغانستان بازدید کرده و وضعیت را ارزیابی کردند و به شورای دائمی گزارش خواهند داد.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با خاطرنشان کردن این موضوع که روسیه از نزدیک اوضاع افغانستان را زیر نظر دارد، گفت: «در شرایط عقب نشینی عجولانه نیرو‌های آمریکا و ناتو از افغانستان، اوضاع این کشور به سرعت رو به وخامت است. نیرو‌های خارجی در طول دو دهه حضور در افغانستان نتوانسته اند به نتایج ملموسی از نظر ایجاد ثبات و امنیت در این منطقه دست یابند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار