مدیر تیم‌های ملی والیبال در خصوص اتفاقات اخیر و شرایط تیم ملی والیبال و چگونگی حضور در مسابقات المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

مصطفی کارخانه، مدیر تیم‌های ملی والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار  توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حواشی اخیر تیم ملی والیبال اظهار داشت: حواشی که امروز برای والیبال ایجاد شده، به ضرر خانواده والیبال است و هیچ نفعی برای تیم ملی والیبال در شرایط فعلی نخواهد داشت. در حال حاضر لیگ ملت‌های والیبال را پشت سر گذاشته ایم، فارغ از هر نتیجه‌ای که کسب شد؛ چرا که لیگ ملت‌ها برای ما دیدار‌های تدارکاتی خوبی بود. در مسابقات لیگ ملت‌ها نتیجه برای ما اهمیت نداشت و هدف هماهنگی بیشتر و شناخت سرمربی از بازیکنان بود که از قبل برنامه ریزی شده بود. حاشیه‌ای که برای والیبال ایران به وجود آمده است، تنها افکار را به هم می‌ریزد. تیمی که می‌خواهد به المپیک برود و اهداف بزرگ فدراسیون والیبال را محقق کند، نباید این چنین دچار حاشیه شود. برای این که والیبال ما به این جا برسد، سالیان سال زحمات زیادی کشیده شده و جایگاه امروز والیبال ایران هم سخت به دست آمده است.

او افزود: ما معتقدیم بهترین فدراسیون، بازیکنان و کادر فنی را داریم و تنها چیزی که می‌تواند به موفقیت تیم ملی والیبال ایران کمک کند، آرامش و دوری از حاشیه‌ها است؛ چرا که حاشیه‌ها همیشه نقش ترمز را دارند و به نوعی کنترل را از دست خارج می‌کنند. در حال حاضر فضای کنونی فدراسیون هم خوب نیست و باید هرچه زودتر آرامش را در والیبال به وجود آوریم.‌

ای کاش قائمی دلخوری هایش را رسانه‌ای نمی‌کرد

مدیر تیم‌های ملی والیبال در خصوص مصاحبه تند قائمی علیه فدراسیون و تیم ملی گفت: فرهاد قائمی متعلق به همین والیبال است، اما من مصاحبه‌های تند را به هیچ عنوان قبول نمی‌کنم. مسائلی ذهنش را درگیر کرده بود که باعث شد آن حرف‌ها را بزند. فرهاد، والیبالیست بسیار با ارزشی است و برای والیبال ایران زحمت کشیده و والیبال هم برای او زحمات بسیار زیادی کشیده تا فرهاد قائمی امروز به این نقطه و سطح از والیبال رسیده است. اگر قرار است حرفی زده شود، باید داخل خانواده والیبال حل شود نه این که رسانه‌ای بشود. رسانه‌ای شدن این حرف‌ها شایسته والیبال ایران نیست. در هر خانواده‌ای مشکلات وجود دارد، اما باید این اختلاف‌ها و مشکلات درون خانواده حل شده و رسانه‌ای نشود. در حال حاضر این حرف‌ها گفته شده است و کاری هم نمی‌شود کرد. از این به بعد نباید اجازه دهیم این حاشیه‌ها ادامه دار باشند.

کارخانه:‌ای کاش قائمی دلخوری هایش را رسانه‌ای نمی‌کرد/ المپیک جای آزمون و خطا نیست

او ادامه داد: خودم با فرهاد قائمی صحبت کردم؛ ناراحتی‌هایی دارد، اما‌ ای کاش فرهاد این صحبت‌ها را رسانه‌ای نمی‌کرد و اعتراض‌ها و حرف‌های خود را در داخل خانواده والیبال حل می‌کرد. مکان و رئیس فدراسیون مشخص است و باید به فدراسیون مراجعه می‌کرد و حرف‌های خود را به رئیس و متولی خانواده والیبال منتقل می‌کرد. قائمی معتقد است من که خداحافظی کرده بودم؛ کاش به من زنگ نمی‌زدند، اما نیت همه خیر بوده است و همه به فکر کمک به والیبال ایران بوده اند. کسی قصد نداشته با دعوت کردن از قائمی شخصیت او را خراب کند.

در المپیک شانس بالایی داریم، کافی است تمرکز داشته باشیم

کارخانه در خصوص این که در المپیک می‌توانیم نتیجه بگیریم یا خیر، عنوان کرد: باز هم می‌گویم ما فدراسیون موفقی داریم. بازیکنان خوبی داریم و تیم ملی ما بیش از پیش منسجم شده است. در المپیک هم شانس داریم. شرایط تیم ملی به گونه‌ای نیست که در المپیک شانس برای صعود نداشته باشیم. فقط کافی است حواسمان را جمع کنیم و تمرکز داشته باشیم و روحیه بازیکنان هم بالا باشد. باید تمام حاشیه‌ها را از فدراسیون دور کنیم و بار روی دوش فدراسیون نگذاریم، چرا که فدراسیون باید بدون دغدغه برنامه ریزی که برای المپیک کرده است را پیش ببرد و موفقیتی که انتظار آن را می‌کشیم، حاصل شود.

کارخانه:‌ای کاش قائمی دلخوری هایش را رسانه‌ای نمی‌کرد/ المپیک جای آزمون و خطا نیست

المپیک جای آزمون و خطا نیست

او با اشاره به آسیب شناسی‌های انجام شده در لیگ ملت‌های والیبال تصریح کرد: لیگ ملت‌های والیبال تمام شده است. یک آسیب شناسی کلی و بزرگ در لیگ ملت‌ها داشتیم که باید تا المپیک از فرصت استفاده و ضعف‌های خود را برطرف کنیم تا در المپیک دچار مشکل نشویم. تمرینات ما تا المپیک باید به گونه‌ای باشند که نقاط ضعف خود را تقویت کنیم. یک موضوع دیگری که وجود دارد و باید به آن توجه کنیم، مسئله روحی روانی بازیکنان است. در حال حاضر لیگ ملت‌ها برای ما فارغ از هر نتیجه به پایان رسیده است و باید از لحاظ ذهنی، بدنی و روحی در المپیک در بالاترین سطح خود قرار بگیریم. در این زمان باقی مانده، المپیکی فکر و تمرین کنیم و المپیکی هم مسابقه بدهیم. المپیک جای آزمون و خطا نیست. آزمون و خطا‌های ما در لیگ ملت‌ها بود و جای اشتباه در المپیک را نداریم. در المپیک باید مانند یک سرباز برای امتیاز به امتیاز بازی‌ها بجنگیم. در واقع اشتباهاتی را که در لیگ ملت‌ها داشتیم، نباید تکرار کنیم و فقط باید برای گرفتن نتیجه با حریفان خود بجنگیم.

بازیکنان تیم ملی در المپیک نتیجه بگیرند، نامشان در تاریخ المپیک توکیو و تیم ملی والیبال ماندگار خواهد شد

مدیر تیم‌های ملی در خصوص موفقیت بازیکنان در المپیک توکیو نیز بیان کرد: امیدوارم بازیکنان بتوانند در این دوره از مسابقات المپیک نتیجه خوبی بگیرند؛ چرا که اگر بتوانند نتیجه خوبی بگیرند، نامشان در تاریخ المپیک توکیو و تیم ملی والیبال ایران ماندگار می‌شود و در آینده تاریخ از این بازیکنان یاد خواهد کرد که بسیار ارزشمند است. شاید تعدادی از بازیکنان آخرین المپیک خود را تجربه کنند و در المپیک آینده در تیم ملی والیبال نباشند. بر همین اساس امیدوارم بدرخشند و اگر هم می خواهند از تیم ملی خداحافظی کنند با سربلندی و غرور از تیم ملی بروند. من معتقدم اگر تلاش بیشتری کنند و بتوانند تمرکز خوبی داشته باشند، موفقیت از آن بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان خواهد بود. والیبال ایران خیلی زحمت کشیده است تا به این جا برسد، پس راه برگشت نداریم و فقط باید رو به جلو حرکت کنیم.

کارخانه:‌ای کاش قائمی دلخوری هایش را رسانه‌ای نمی‌کرد/ المپیک جای آزمون و خطا نیست

او خاطر نشان کرد: کادر فنی و شخص رئیس فدراسیون در حال حاضر باید اتفاقات لیگ ملت‌ها را از ذهن بازیکنان پاک و بازیکنان را برای مسابقات المپیک آماده کنند. بازیکنان باید بدانند که ماجرای المپیک با بقیه مسابقات فرق می‌کند و باید در آن جا خوش بدرخشند. چیزی که دور از دسترس نیست و با تلاش می‌توانیم به خوبی به هدف خودمان برسیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار