امروز قصد داریم یکی از دریاچه‌های زیبای استان اردبیل را به شما معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم یکی از دریاچه های زیبا را به شما معرفی کنیم؛  اسم این دریاچه زیبا سوها بوده که محلی‌ها به آن سوآ هم می‌گویند. این دریاچه از جمع‌شدن آب پشت سد سوآ شکل گرفته است. یک طرف این دریاچه بزرگ و زیبا را جنگل پوشانده و طرف دیگر آن را  تپه‌ها و مسیر پیاده‌روی به سمت آبشار لاتون در برگرفته است.

جاذبه‌های این دریاچه 

علاوه بر زیبایی‌های این دریاچه، دریاچه کره اسب‌ها و دشت زیبای گل‌های بابونه که در اطراف این منظره قرار گرفته طبیعت بکری را برای علاقمندان  به دریاچه قرار داده است.دریاچه زیبا سوها کجاست؟

این دریاچه در شهرستان نمین  استان اردبیل  واقع شده است.

فاصله این دریاچه از استان اردبیل حدود ۴۰ کیلومتر بوده است. از اردبیل به سمت شرق که حرکت کنید، در مسیر خود تابلو‌های روستای سو‌ها را خواهید دید.دریاچه زیبا سوها

کجا اقامت کنیم؟

در اطراف این دریاچه می توانید چادر بزنید و برای هتل باید به استان اردبیل رفت.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بسیار مکان بکر و زیبا و جذاب و بانشاطیست حتی با دیدنشم روحیه انسان شاد می شود ، آیا ماهیم داره برای ماهی گیری ؟ انشاءالله خداوند جل جلاله این کرونای منحوس لعنتی را از بین ببرد و برای همه مستضعفین بینوایانش پول و امکانات سفر های سیاحتی و زیارتی را خودش با کرمش فراهم کند تا مردم بروند و از این مناطق خوش آب و هوا و جذاب دیدن کنند تا دلشون واشه روحیشون عوض شه آمین یا رب العالمین . والسلام و صلوات التماس دعا .