فرونشست زمین پیامد خطرناک حفر چاه‌های غیرمجاز

سرپرست اداره آب شهرستان‌های یزد و اشکذر گفت: فرایند فرونشست زمین پیامد خطرناک حفر چاه‌های غیر مجاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،   محمدعلی حکیمی سرپرست اداره آب شهرستان‌های یزد و اشکذر گفت: استحصال بی‌رویه منابع آب زیرزمینی و همچنین حفر چاه‌های غیرمجاز از عواملی است که موجب شده منابع آب زیرزمینی شهرستان اشکذر با افت شدید سطح آب زیرزمینی روبه رو شود.

او افزود:  فرونشست زمین در مناطقی از رستاق از پیامد‌های این موضوع است.

حکیمی ادامه داد: به دنبال تلاش ماموران گشت و بازرسی و همکاری مقامات قضایی و انتظامی شهرستان اشکذر، یک دستگاه حفاری غیرمجاز در منطقه چرخاب نو شناسایی و توقیف شد.

سرپرست اداره آب شهرستان‌های یزد و اشکذر ادامه داد: این دستگاه حفاری ضربه‌ای (الاکلنگی) که مختص حفر چاه‌های غیرمجاز است پس از شناسایی و توقیف، به انبار مرکزی شرکت آب منطقه‌ای انتقال داده شد و همزمان، چاه غیر مجاز که تا عمق ۲۵ متر حفر شده بود قبل از دستیابی به آب و بهره‌برداری، پلمب شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: به دلیل وجود مهمترین و حیاتی‌ترین زون آب شرب استان در منطقه چرخاب، توقیف و پیگیری قضایی دستگاه‌های الاکلنگی به دلیل توانایی حفر چاه‌های غیرمجاز عمیق، از جمله اقدامات موثر این اداره در جلوگیری از برداشت غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی است.

سرپرست اداره آب شهرستان‌های یزد و اشکذر از همشهریان تقاضا کرد: با توجه به بحران کم آبی، در صورت اطلاع از هرگونه حفاری غیر مجاز در سطح شهرستان‌های یزد و اشکذر مراتب را از طریق سامانه ۳۱۰۷۷ به شرکت آب منطقه‌ای اعلام نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
این که فرونشست زمینه مسئولان زندگی مردم را دچار فرونشست کردند خوابید یا بیدار مشکل سازهای محترم