منابع رسمی هلند اعلام کردند خبرنگار معروف این کشور و فعال در حوزه اخبار مربوط به گروه‌های جنایی و تبهکاری مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، «پیتر آر دفریز» ۶۴ ساله، خبرنگار معروف حوزه اخبار جنایی و تبهکاری هلند عصر روز گذشته حین ترک استودیوی تلویزیونی که به عنوان مهمان در آن حضور داشت، در «آمستردام»، پایتخت هلند هدف اصابت چند گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

پیتر آر دفریز به دلیل فعالیت‌های تحقیقاتی در مورد دنیای جنایتکاران و تبهکاران هلندی بسیار مشهور است و در طول زندگی خود بار‌ها پیام تهدید به مرگ دریافت کرده است.

«ان سی تی فی» تلویزیون رسمی هلند به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد این خبرنگار با ۵ گلوله مورد اصابت قرار گرفته که یکی از این گلوله‌ها به سرش اصابت کرده است.

پلیس این کشور نیز ۳ تن را به اتهام دست داشتن در این تیراندازی بازداشت کرده است.

چندی بعد از این تیراندازی «مارک روته»، نخست وزیر و «فردیناند گرابرهوس» وزیر دادگستری و امنیت هلند به آژانس ملی امنیت و مبارزه با تروریسم در «لاهه» رفتند تا در خصوص این پرونده بحث کنند.

شارل میشل، رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه در واکنش به این حمله مسلحانه اعلام کرد این حمله، «یک حمله به ارزش‌های ما» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار