نماینده روسیه در مذاکرات برجامی تنها راه ممانعت از گسترش سلاح هسته‌ای را نظارت بازرسان آژانس انرژی اتمی و اجرای پروتکل الحاقی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی با اشاره به رویکرد برخی کشور‌ها درباره بند‌های غروب آفتاب در برجام، نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را لازمه ممانعت از گسترش سلاح اتمی دانست.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «به نظر می‌رسد بند‌های "غروب آفتاب" بیش از حد جدی گرفته شده است. البته این بند‌ها برای ایجاد اعتماد خوب هستند.»

او در ادامه نوشت: «اما این بند‌ها به زودی منقضی خواهند شد، تنها بازرسی ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تایید آن‌ها بر اساس پروتکل الحاقی تضمین منع گسترش سلاح اتمی خواهد بود.»

این مقام ارشد روس پیشتر نیز در پیامی نوشته بود: «بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، بند‌های غروب آفتاب در برجام قابل تمدید هستند، اما تنها از طریق توافق. بنابراین، هیچ کس نمی‌تواند این مباحث را به ایران تحمیل کند. در هر صورت، بند‌های غروب آفتاب بخشی از مذاکرات وین برای احیای برجام نیستند.»

نشست کمیسیون مشترک برجام از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین، پایتخت اتریش آغاز شده و ششمین دور آن پیش از این با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار