احمد جبریل، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین به‌ دلیل کهولت سن درگذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، «احمد جبریل» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) در دمشق، پایتخت سوریه درگذشت.

براساس این گزارش احمد جبریل چندی پیش به‌دلیل اوضاع نامناسب جسمانی و کهولت سن در بیمارستانی در پایتخت سوریه بستری شد که درنهایت امروز، چهارشنبه درگذشت.

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) متولد سال ۱۹۳۸، سیاستمدار و فرمانده نظامی فلسطینی بود که سال ۱۹۵۹ سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) را تأسیس کرد و در تشکیل جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین نیز مشارکت داشت.

او سال ۱۹۶۸ از این جبهه جدا شد و جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) را تأسیس کرد و تا به امروز دبیرکلی آن را برعهده داشت.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) چند عملیات مهم را علیه اسرائیل انجام داد؛ به‌گونه‌ای که در آوریل ۱۹۴۷، تعدادی از رزمندگان آن با نفوذ به منطقه اشغالی کریات شمونه در الجلیل واقع در شمال فلسطین، تعداد زیادی از صهیونیست‌ها را به گروگان گرفتند و خواستار آزادی اسرای فلسطینی شدند.

نام جهاد، فرزند احمد جبریل نیز در فهرست شهدای مقاومت دیده می‌شود. جهاد احمد جبریل در ۲۰ می ۲۰۰۲ در بیروت به دست عوامل موساد ترور شد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل- در خاک فلسطین چندان فعال نبود بلکه پایگاه‌ها و دفاترش بیشتر در سوریه و لبنان است. نام این سازمان مقاومت در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا و اروپا جای دارد.

اعتقاد احمد جبریل به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اینگونه بود که امام خمینی(ره) اسلام را از انزوا نجات داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار