موهبتی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۸۶۰ هزار دانش‌آموز و ۱۰۰ هزار دانشجو در استان هستند که باید واکسن کرونا هر چه سریعتر و بدون تعلل به این افراد تزریق شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا حوزه سیستان که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد اظهارداشت: کمترین هزینه برای جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا عنایت و توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی سیستان و بلوچستان را خط مقدم بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری‌های آن سوی مرزهای کشور عنوان کرد و افزود: این جبهه بهداشت و درمان در استان باید تقویت شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ساخت بیمارستان‌ها در بازه زمانی کوتاه امکانپذیر نیست در حالیکه با واکسیناسیون در استان جلوی فراگیری آن گرفته می‌شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از استاندار سیستان و بلوچستان خواست تا نظارت بیشتری بر ادارات استان مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا داشته باشد تا شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در استان نباشیم.

حسینعلی شهریاری اظهارداشت: با اقدامات انجام شده وزارت بهداشت و درمان در هفته گذشته تیم واکنش سریع این وزارتخانه را در سیستان و بلوچستان مستقر و امروز از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی منطقه سیستان بازدید شد و در چند روز آینده نیز از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی منطقه بلوچستان بازدید می‌شود.

وی به خانواده‌های داغدار کرونا در سیستان وبلوچستان تسلیت گفت و افزود: این افراد خیلی مظلوم دفن می‌شوند و این خیلی غم آور است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم سیستان وبلوچستان از حوزه بهداشت و درمان راضی نیستند و باید تکریم ارباب رجوع از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان رعایت شود.

نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل نیز اظهارداشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سیستان وبلوچستان سرمایه گذاری زیادی انجام داده اما بدلیل عقب ماندگی تاریخی و گستردگی استان باعث شده تا فاصله این استان با مناطق برخوردار کشور بسیار زیاد شود.

حبیب الله دهمرده افزود: کاهش ورودی آب از کشور افغانستان به منطقه سیستان، نبود اشتغال، ریزگردها و بیماری سل در منطقه باعث شده تا مردم از وضعیت بد اقتصادی رنج ببرند.

وی بیان کرد: ویروس کرونا، مشکلات آب آشامیدنی و بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان جولان می‌دهد.

نماینده حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: کلکسیون مشکلات در این منطقه قدرت نمایی می‌کند و اگر فکری برای آن نشود مرزداران شرق کشور مهاجرت می‌کنند.

وی از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش زیرساخت‌ها، تجهیزات و پزشک متخصص در حوزه بهداشت و درمان منطقه سیستان را خواستار شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان این استان از بیمارستان تنفسی سینا، بیمارستان سوختگی و بیمارستان خیریه الزهرا(س) زابل بازدید و از نزدیک با بیماران بستری کرونا گفت وگو و در پایان در ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا حوزه سیستان شرکت کردند.

در پایان این جلسه با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس کمیسیون بهداشت مجلس، استاندار سیستان وبلوچستان و مسوولان استانی و منطقه سیستان از خانواده شهید حسن خموشی مسوول ستاد مبارزه با موادمخدر شهرستان سیب و سوران تقدیر شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار