حدائق عنوان کرد:

صرفه جویی در برق مصداق کار نیک است

کارشناس مسائل مذهبی استان فارس گفت: در شرایط کنونی که کشور با قطعی برق مواجه است اگر به عنوان یک مسلمان شیعه بتوانیم یک لامپ کمتر مصرف کنیم مصداق کار نیک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حمیدرضا در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز با اشاره به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: بر شما باد به میانه روی در فقر و ثروت، یکی از توصیه هایی که حضرات معصومین، ما را به آن سفارش فرموده اند توصیه به امر اقتصاد است.

او در ادامه معنای اقتصاد را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: اقتصاد به معنای میانه روی در هزینه کردن است، اسلام در مسائل مالی برای انسان ها برنامه دارد که چگونه آن را هزینه کنند که به خود و خانه خود آسیب نزنند.

مدیر قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه انسان باید اهل کار خیر و نیکی کردن باشد، بیان کرد: انسان ها نباید به مقدار نیکی کردن توجه داشته باشند چراکه خداوند برای کار خیرحتی به مقدار کم در نزد ما مردم هم پاداش های فراوانی می دهند، خداوند اعمال مقبول را در میان دیگر اعمال پنهان کرده است.

حدائق افزود: امروز در جامعه از آغاز شیوع کرونا شاهدهستیم که آحاد مختلف مردم هر کس به فراخور حال و بضاعت مالی وتوان خود وارد در امر خیر شدند.

مسئول قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت: در شرایطی که اکنون جامعه با قطعی برق وکمبود انرژی مواجه است اگر به عنوان یک مسلمان شیعه بتوانیم یک لامپ کمتر مصرف کنیم مصداق کار نیک است، خداوند مخالف با اسراف است، بنابراین نباید از کار نیک چه به مقدار کم و زیاد غافل شویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار