دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین از تشکیل ۲۴۲ پرونده قضایی در زمینه قاچاق کالا و ارز، در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمانی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۲ فقره پرونده با ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان قزوین تشکیل شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین خاطرنشان کرد: اقلام ضد فرهنگی، کالا‌های آرایشی و بهداشتی، سیگار، توتون، تنباکو، لوازم رایانه‌ای و ماینر‌ها از جمله اقلام قاچاق کشف شده در استان قزوین هستند.

وی افزود: با توجه به ورود گسترده ماینر‌های قاچاق به کشور و همچنین مصرف بیش از حد برق ماینر‌ها برای استخراج رمز ارز، مقابله با قاچاق این کالا به صورت گسترده در کشور در دست اقدام است.

به گفته رحمانی، با اجرای قانون در موضوع رجیستری تلفن همراه، قاچاق تلفن همراه ریشه کن شده است و امروز نیز موبایل واره‌ها مانند تبلت‌ها و ساعت‌هایی که قابلیت نصب سیمکارت را دارند نیز به طرح رجیستری پیوسته اند.

وی تصریح کرد: مقابله جدی با ورود قاچاق لوازم یدکی و پوشاک از طریق شناسه گذاری کالا‌های وارداتی، به صورت جدی در حال انجام است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه ۱۲ کارگروه استانی و ۶ کارگروه شهرستانی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا فعالیت می‌کنند، افزود: هر چقدر نظارت قوی باشد، قاچاق کالا نیز کاهش می‌یابد و سامانه‌های صدف، اموال تملیکی، غذا و دارو برای مقابله با ورود کالا‌های قاچاق راه اندازی شده است.

رحمانی گفت: تا سال ۹۷ چهار دستگاه ایکس ری در پایانه‌های مرزی کشور فعال بود که امروز به ۱۶ دستگاه ارتقا پیدا کرده است و در صورت نصب دستگاه‌های ایکس ری در تمای مبادی ورودی و پایانه‌های مرزی، قاچاق کالا به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: تقویت باور عمومی مردم به قاچاق کالا، به مسئولان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار