مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از مشترکان خواست با توجه به افزایش دمای استان در روز‌های آینده، تلاش کنند برق کمتری مصرف شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر افزایش دمای استان در روز‌های آینده، مشترکان باید در چند هفته فرارو با جدیت تمام در زمینه کاهش مصرف برق تلاش کنند.

او افزود: برای کاهش مصرف نیاز است، دستگاه‌های غیر ضروری مانند کولر‌های اضافی و لامپ‌های اضافی خاموش شوند و دستگاه‌های برقی پرمصرف مانند اتو و ماشین‌های لباسشویی و جارو برقی را به صورت حداقلی و در ساعت‌های غیر از زمان اوج مصرف (اوایل روز و اواخر شب) استفاده شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: با مجموع اقدام‌های صورت گرفته در زمینه محدودیت صنایع و احساس مسئولیت بیشتر مشترکان خانگی و تجاری، بدون شک شاهد حذف خاموشی‌های برنامه ریزی شده بخش خانگی خواهیم بود و زمینه‌ای مناسب برای عبور موفق از اوج بار تابستان نیز فراهم خواهد شد.


بیشتر بخوانید


حشمتی همچنین با بیان اینکه همواره اولویت شرکت توزیع برق استان، حمایت از تولید با تامین برق پایدار است، ادامه داد: اما وقوع شرایطی خاص به دلیل نبود تعادل بین تولید و مصرف و کمبود ۱۲ هزار مگاوات تولید برق در کشور شرایطی ایجاد کرده است تا از ظرفیت بخش صنعت برای تامین برق پایدار مشترکان خانگی استفاده شود.

او افزود: در همین زمینه، با هماهنگی استانداری بوشهر و رایزنی‌های صورت گرفته با کارخانه‌های سیمان استان مصرف برق آن‌ها برای تامین برق پایدار مشترکان بخش خانگی، ۹۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: کارخانه‌های سیمان به عنوان مشترکان دیماندی و با مصرف برق بالا هستند که کاهش ۹۰ درصدی برق آن‌ها اقدامی مهم برای تامین برق هم‌استانی‌ها به شمار می‌رود.

حشمتی گفت: پیش از این نیز در تعامل صورت گرفته با بخش‌های مختلف صنعت در استان بوشهر اقدام لازم برای کاهش مصرف برق در آن‌ها صورت گرفته بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.