قزلباش گفت: در حال حاضر شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر روند بیماری کرونا در استان زنجان در بخش بیماران سرپایی به روال ثابتی رسیده است.

اوبااشاره به اینکه در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان ۶۰ درصد است، افزود: زنجان جزو استان‌هایی است که بیشترین رعایت دستورالعمل ها را دارد، اما ضروری است که این میزان افزایش یابد.

قزلباش بابیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در همه شهرستان‌های استان زنجان کاهش یافته و انتظار داریم مردم از برگزاری دورهمی‌ها و تجمعات پرهیز کنند، گفت: در حال حاضر شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: هر مرکز ظرفیت تزریق یک هزار دُز واکسن در طول روز را دارد، اما ورود واکسن هنوز سرعت لازم را ندارد که امیدواریم از هفته آینده این روند افزایش یابد.

او در خصوص خسارت های احتمالی قطعی برق به تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌های حساس به یو پی اس وصل بوده و جلوی نوسانات برق گرفته می شود تاکنون قطعی برق به تجهیزات بیمارستانی زنجان آسیب نزده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.