معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان شمالی گفت:در سه‌ ماهه نخست امسال، ۱۸۰ نفر از علاقه‌مندان با شرکت در دوره‌های مختلف، آموزش‌های لازم در حوزه صنایع‌دستی را دریافت کردند.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدرضا قهرمانیان معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان شمالی گفت: در پایان این دوره‌های آموزشی برای هنرآموختگان گواهینامه صادر و اعطا شد.

قهرمانیان افزود: در سه‌ماهه نخست امسال، ۵ دوره کلاس آموزشی در ۸ رشته صنایع‌دستی ازجمله گلیم، چرم، سفال و... برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


او  از راه‌اندازی دو مرکز آموزشی ثابت و ۵ مرکز آموزشی سیار صنایع‌دستی خبر داد و عنوان کرد: کم‌هزینه بودن و دسترسی آسان به آموزش‌های صنایع‌دستی ازجمله مزیت‌های این هنر-صنعت بوده که با اعتبار‌های اختصاص‌یافته تاکنون اقدامات خوبی در حوزه آموزش در شهر‌ها و برخی روستا‌های استان انجام شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به شرایط به‌وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، صنعتگران و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی، رویکرد خود را تغییر داده و برای معرفی و فروش تولیدات خود از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند و فروش خود را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.