دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: تا زمانی که نیاز مردم استان به مرغ و تخم مرغ تأمین نشود، اجازه صادرات آن را نخواهیم داد.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به اینکه ما قطب تخم مرغ و مرغ هستیم، در استان به اندازه کافی تولید تخم مرغ داریم و روزانه حدود ۵۰ تن تخم‌مرغ در واحد‌های طیور خراسان‌جنوبی تولید می‌شود.

او با بیان اینکه در مورد مرغ تا زمانی که بازار به حالت عادی برگردد مجوز خروج نمی‌دهیم، افزود: بیش از سه برابر نیاز مردم استان، تولید مرغ و تخم مرغ داریم.

حجت الاسلام نسائی زهان افزود: اگر این کالای ضروری در بازار نباشد و یا با قیمت‌های متفاوتی عرضه شود، مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار کرد: مدیران استانی در بحث نظارت‌ها ضعیف عمل کرده‌اند و خراسان جنوبی تولیدکننده مرغ و تخم مرغ است و جزو صادر کنندگان و ارسال کنندگان این محصولات هستیم و چالش عرضه و نوسانات قیمت در این استان جای تأسف دارد.

او تصریح کرد: مازاد این ۴۰ درصد را می‌توان به استان‌های دیگر صادر کرد ولی بنا بر آنچه تاکنون توسط مسئولان مورد تأکید قرار گرفته است صادرات به دیگر استان‌ها بعد از تأمین نیاز داخل است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار