سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تفاهم نامه ۲۰۰ اتوبوس برقی که در چند روز گذشته منعقد شد، اظهار کرد: برق این اتوبوسها از طریق باطری است و شارژ آنها هم برق زیادی مصرف نمیکند و هربار که شارژ شوند، حدود ۱۰۰ کیلومتر تردد دارند و همچنین اگر دوبار در روز باطری این اتوبوسها شارژ شود، نیاز آنها تامین میشود.
وی ادامه داد: جایگاههای شارژ این اتوبوسها پیش بینی شده است و از طریق برق شهری همانند موتورهای برقی شارژ خواهند شد. دو کارخانه در این زمینه در کشور کار میکنند یکی از آنها کارخانه زرین خودرو است که با دانشگاه تهران این موضوع را به صورت علمی، فناوری پیش میبرد. کارخانه دیگر هم مپنا است که با کارخانه عقاب افشان این کار را دنبال میکند. ما با هر دو کارخانه جلسه داشتیم، ولی پروژه اول را که در مشهد انجام شد، از طریق شرکت مپنا بود و شهرداری مشهد از آن حمایت کرد. به همبن دلیل ما پروژه دانشگاه تهران را حمایت کردیم و تفاهم نامه ۲۰۰ دستگاه را در حضور رئیس جمهور امضاء کردیم.
هاشمی گفت:بعد از اینکه قرارداد خرید به امضاء برسد و اتوبوسها تحویل داده شوند، این اتوبوسها در مواقعی که در پارکینگ هستند، در جایگاه شارژ میشوند و مسیرهایی که قرار است این اتوبوسها کار کنند، مسیرهای شارژ هم برایشان پیش بینی میشود.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/