گفتگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و ترکیه درباره تامین امنیت فرودگاه کابل

خلوصی آکار در تماسی تلفنی با لوید آستین، همتای آمریکایی اش درباره موضوع تامین امنیت فرودگاه کابل گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در تماسی تلفنی با لوید جیمز آستین، همتای آمریکایی اش، ضمن بررسی آخرین وضعیت نشست هیئت‌های فنی دو کشور درباره اقدامات مربوط به حراست از فرودگاه بین المللی حامد کرزای در کابل رایزنی کردند.

وزارت دفاع ترکیه مذاکرات طرفین را مثبت و سازنده خواند و اعلام کرد این مذاکرات امروز پنجشنبه (۱۷تیر) ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز پس از گفتگوی تلفنی لوید آستین و خلوصی آکار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وزرای دفاع دو کشور درباره کاهش نیرو‌های آمریکایی در افغانستان رایزنی و ضمن تاکید بر اهمیت تامین حراست مناسب از فرودگاه کابل درباره گفتگو در آینده نزدیک توافق کردند.

گفتنی است بدنبال اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، ناتو نیز از پایان ماموریت پشتیبانی قاطع خود در این کشور خبر داده است.

همچنین امنیت فرودگاه کابل از شش سال قبل بعهده نیرو‌های ناتو‌ی مستقر در افغانستان است که نیرو‌های ترکیه هم جزئی از آن هستند، در عین حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خصوص تامین امنیت فرودگاه کابل توسط نیرو‌های ترکیه مستقر در افغانستان اعلام آمادگی کرده و خواستار حمایت دیپلماتیک و لجستیکی آمریکا از ترکیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.