معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران سرپایی کرونا در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به قرمز بودن وضعیت کرونایی مشهد، گفت: میزان بستری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی ۲۳۸ نفر بوده و در حال حاضر مجموع بستری‌ها ۷۷۵ نفر است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه تعداد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۱۸۸ نفر است، افزود: تعداد مرگ‌ومیر‌ها در حال حاضر دو رقمی و کمتر از ۲۰ نفر است اما با توجه به اینکه میزان بستری‌ها رو به افزایش است مرگ و میر نیز در روز‌های آینده افزایش خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماران سرپایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به اواخر خرداد بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

قلیان درخصوص اعمال محدودیت‌های شهر‌های قرمز در مشهد بیان کرد: از ابلاغ محدودیت‌ها اطلاعی نداریم اما معمولا اینگونه است که رنگ‌بندی در روز‌های چهارشنبه اعلام و اجرایی شدن محدودیت‌ها از شنبه هفته آینده انجام می‌شود. در شهر‌های قرمز فقط گروه شغلی یک اجازه فعالیت دارند و بقیه گروه‌ها باید تعطیل باشند.

او تصریح کرد: براساس آمار بستری در حال حاضر سوش غالب موارد بستری کرونای هندی است.

 

منبع: ایسنا
انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.