نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: بازبینی در رشته‌های موجود دانشگاه آزاد این شهرستان با توجه به فعالیت شهرک‌های صنعتی در لنگرود ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پرویز محمدنژاد، نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم‌اندیشی استادان، کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود برگزار شد، بر مزیت‌شناسی در هر منطقه تأکید کرد.

او با بیان اینکه در دنیای کنونی، مقرون به صرفه بودن، کیفیت‌بخشی و در نهایت برندسازی به محصولات از فواید این مقوله است، گفت: این مهم باید به عنوان داده‌ای جدی مورد استفاده پژوهشگران و صاحب‌نظران دانشگاهی قرار گیرد.

نماینده لنگرود افزود: در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا مزیت‌شناسی مورد پژوهش قرار گرفته و کشور‌های عضو با توجه به شرایط خاص منطقه خود اقدام به تولید محصولاتی کرده که در جهان مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است.

محمدنژاد ادامه داد: مزیت‌شناسی باعث شد که با توجه به مواد اولیه موجود، نیروی انسانی و شرایط محیطی در هر منطقه نسبت به تولید محصولاتی اقدام شود که تحریم‌ها نیز در تولید آن اثرگذار نباشد و چرخه تولید به قوت خود باقی بماند.

او یادآور شد: چای، ابریشم و برنج از این دست محصولاتی هستند که می‌توانیم با مزیت شناسی نسبت به تولید محصولات باکیفیت اقدام کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در دانشگاه هم باید با توجه به شرایط محیطی و امکانات موجود مزیت‌شناسی انجام شود، اظهار داشت: با توجه به وجود نیرو‌های متخصص و توانمند در دانشگاه این مقوله بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدنژاد تأکید کرد: علم همواره باعث رهبری دنیا شده و به عنوان سلاحی برای شکستن موانع می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

او همچنین تصریح کرد: با توجه به شهرک‌های صنعتی در سطح شهرستان، لزوم بازبینی در رشته‌های موجود و جذب رشته‌های جدید عامل پیشرفت واحد دانشگاهی در برهه کنونی است.

به سمت اتصال علم و صنعت حرکت کنیم

محمدرضا عسکری پورلاهیجی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود هم در این جلسه، گزارش کوتاهی از این واحد دانشگاهی ارائه کرد و گفت: باید از همه فرصت‌ها برای پیشرفت استفاده کنیم و به سمت اتصال علم و صنعت برویم.

او افزود: در همین راستا در چند روز اخیر جلساتی با رؤسای شهرک‌های صنعتی و نظام مهندسی برای جذب دانشجو و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری برای بازدید‌های علمی و آشنایی بیشتر دانشجویان با صنعت برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد لنگرود اظهار داشت: با توجه به آغاز ثبت‌نام برخی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، استادان و کارکنان مانند گذشته می‌بایست در جذب دانشجو و تبلیغات به این واحد دانشگاهی کمک کنند تا این واحد را به جایگاه اصلی خود بازگردانند.

او همچنین از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به علت حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود تشکر کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.