معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در بهار امسال ۶ هزار و ۵۵۶ تن فرآورده خام دامی به ارزش ۷ میلیون و ۱۶۹ هزار دلار از استان اصفهان صادر شده است.

علیرضا ادبیان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: در سه ماه نخست امسال، ۵۰۶ تن پای مرغ و ۹۸۳ تن پنجه مرغ به کشور‌های هنگ کنگ، ویتنام، تایلند و غنا صادر شد.

او افزود: از دیگر اقلام صادراتی می‌توان به ۶۶۴ تن تخم مرغ، ۱۷۵ تن پودر آب پنیر، ۱۴۳ تن هزارلا، هزار و ۵۹۰ تن پودر گوشت و ۲۸۸ تن پودر ماهی اشاره کرد.

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: بهار امسال، ۲۷۰ تن شیر خشک به گرجستان، ماهی تازه به کشور‌های کویت و امارات، میگو تازه و شیر تغلیظ شده به کویت و عسل به کویت، مالزی، رومانی و بحرین صادر شده است.

ادبیان اظهار کرد: در این مدت آبزیان زینتی به ترکیه و تایلند، خرچنگ به کویت، آلایش‌های طیور به عراق و افغانستان و پرنده زینتی به لبنان، مالزی و ترکیه صادر شده است.

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: روسیه، آذربایجان، ارمنستان و استرالیا هم در بهار امسال مشتریان ۳۳۶ تن پنیر تولیدی استان اصفهان بودند.

ادبیان درباره تاثیر واردات فرآورده‌های خامی بر تنظیم بازار گفت: واردات فرآورده‌های خامی بسیار کم است؛ اما برای تنظیم بازار ممکن است مقداری مرغ، گوشت گوسفند و گوساله وارد شود.

او خاطر نشان کرد: تمام فرآورده‌های خام دامی در استان به صورت خودکار و بهداشتی تولید می‌شود و اگر محصولی از فرآورده‌های خام دامی و غیر بهداشتی باشد مردم می‌توانند با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند و گزارش دهند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.