مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در چند سال اخیر، حدود ۴۰۰ تاکسی فرسوده و با عمر بالای ۱۰ سال از رده خارج شده است.

هادی منوچهری مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: نوسازی تاکسی‌های فرسوده از نظر ماهیتی بر عهده دولت است، اما به دلیل وضع بودجه کمک‌های دولتی قطع شده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: به سبب کاهش تولید خودروی تاکسی، نوسازی سخت شده، اما سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۵۰ میلیون تومان با بهره کم به منظور ایجاد انگیزه به رانندگان پرداخت شده است.

منوچهری گفت: در چند سال اخیر حدود ۴۰۰ خودروی فرسوده و با عمر بالای ۱۰ سال از رده خارج و ۴۰۰ خودروی جدید و صفر کیلومتر جایگزین آن‌ها شده است.

او ادامه داد: تسهیلات متمرکز در بخش تاکسی‌های زرد با پلاک ط، لوازم خودرو مثل یک جفت لاستیک، روکش‌های صندلی رایگان و وام یک، دو و سه میلیون تومانی قرض الحسنه به رانندگان و ۳ هزار بسته معیشتی اولین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا در بین رانندگان توزیع شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان بیان کرد: ۲۵ درصد افزایش کرایه امسال در حوزه حمل و نقل عمومی در بخش آژانس و تاکسی‌های زرد اتفاق افتاد و ۳۰ درصد افزایش کرایه سرویس مدرسه نیز پیش بینی می‌شود.

منوچهری گفت: با دستور رئیس جمهوری به وزیر بهداشت، واکسینه کردن رانندگان بخش حمل و نقل عمومی در اولویت قرار گرفت که این اتفاق حاصل مکاتبات متعدد و پیگیری‌های سازمان‌های تاکسیرانی کلان شهر‌ها و نمایندگان مجلس بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.