آژانس اطلاعات و اخبار فلسطین اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ۱۱ نماینده از کنگره آمریکا در رام الله دیدار و درباره تحولات فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا در رام الله دیدار کرد.

آژانس اطلاعات و اخبار فلسطین اعلام کرد: هیئتی متشکل از ۱۱ نماینده کنگره به نمایندگی از احزاب دموکرات و جمهوری خواه و به ریاست گریگوری میکس، رئیس کمیته امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار  و در باره تحولات فلسطین به گفتگو پرداختند.

در این دیدار محمود عباس با تاکید بر تعهد فلسطین برای دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه  اعلام کرد: با تشکیل کشور مستقل فلسطین  و قرار دادن قدس شرقی به عنوان پایتخت  بر اساس مرز‌های قبل از ۱۹۶۷  می توان به این مهم که صلح عادلانه است، دست یافت.

وی همچنین  از گفتگو‌های انجام شده با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره موضوعات مختلف با محوریت فلسطین، ابراز خرسندی کرد.

عباس با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: ما بدون قدس انتخابات برگزار نمی‌کنیم، زیرا قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین است.

از سوی دیگر؛ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، قرار است امروز (جمعه) به دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به آنکارا سفر کند.

اداره ارتباطات ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:  روابط ترکیه و فلسطین در سفر سه روزه عباس از همه جنبه‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و از جمله این مباحث می‌توان به راه‌های تقویت همکاری دو جانبه، اوضاع بشردوستانه در فلسطین و آخرین تحولات در فلسطین بعد از جنگ با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

به گفته اداره ارتباطات ترکیه، برقراری صلح بین گروه‌های مختلف فلسطینی و همچنین انتخابات پیش بینی شده در فلسطین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

برگزاری انتخابات فلسطین که برای تابستان امسال تعیین شده بود، در ماه آوریل به دلیل اختلاف در رای گیری در قدس شرقی که تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار