مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه بارش‌های سامانه مونسون که از چهار روز پیش در سیستان و بلوچستان آغاز شد به ۴۶ میلیمتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محسن حیدری  مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حدود ۱۰ شهرستان از این بارش‌ها بهره‌مند شده اند، گفت: ایستگاه‌های چانف نیکشهر با ۴۶ و سرمیچ میانی لاشار با ۴۲ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را تاکنون ثبت کرده اند.

محسن حیدری افزود: علاوه بر این از ایستگاه‌های مولتان از توابع شهرستان مهرستان ۲۵، قادرآباد مهرستان ۲۰، هیدوچ سیب سوران و اسفندک گلشن ۱۵ و کجدر سرباز ۱۵ میلی متر باران گزارش شده است.

وی گفت: همانطور که انتظار می‌رفت این بارش‌ها سبب جریان یافتن رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی‌های موقت در برخی مناطق به ویژه جنوب شرق شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنان انتظار می‌رود فعالیت بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه از شدت بارش‌ها کاسته شده است، توصیه کرد در زمان فعالیت سامانه از قرارگیری در فضای باز به شدت اجتناب و از هر گونه صعود به ارتفاعات، حتی ارتفاعات کوتاه به سبب خطر برخورد صاعقه خودداری شود و به دامداران نیز توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر از چرای دام‌ها در مراتع مرتفع خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار