خدری از پایان قطع برق و خاموشی‌های برنامه ریزی شده در بخش خانگی با همکاری بخش صنعت و کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: با تصمیم وزارت نیرو و کاهش ۱۰ درصدی میزان برق صنایع سیمان و فولاد تا ۳ هفته آینده، برق بخش خانگی در استان تامین و از روز چهارشنبه تا کنون در هیچ یک از شهرستان‌ها قطع برق برنامه ریزی شده اعمال نشده است.

او میزان برق مورد نیاز روزانه شهر‌های استان به جز کلانشهر اهواز را ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات عنوان کرد و بیان داشت: ۸۰ درصد از این برق مربوط به بخش خانگی است و با استفاده از بسته‌های تشویقی توانسته ایم برق صنعت و کشاورزی در استان را مدیریت کرده و اولویت تامین برق را به بخش خانگی اختصاص دهیم.

خدری اظهار کرد: در روز‌های اخیر که پیک مصرف برق بالا رفته است، شهروندان در کاهش میزان مصرف برق چندان همکاری نکرده اند که از آن‌ها اخواهشمندیم برای جلوگیری از قطع برق احتمالی در کاهش مصرف خود مساعدت بیشتری کرده و از حداقل کولر‌ها و وسایل سرمایشی در منازل خود استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان یکی از استان‌های گرم کشور است و مردم ناچارند از وسایل سرمایشی استفاده کنند، اما به آنان توصیه می‌کنیم به جای زیر بار بردن کولر‌های متعدد، از کمترین وسایل سرمایشی استفاده کنند تا میزان مصرف برق در استان مدیریت شده و فشار بر سیستم کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه در این گرمای طاقت فرسا قطع برق شهروندان مطلوب ما نیست، افزود:، اما جدول‌های احتمالی قطعی برق را نیز در پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع برق استان قرار داده ایم تا چنانچه پیک مصرف از نرم آن بالا رفت بر اساس جدول یاد شده اقدام به قطع برق شهر‌های استان نماییم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: قطع برق ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار