مدیر امور برق کهنوج از کشف ۲۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بیژن مجازی مدیر امور برق کهنوج گفت: پیرو گزارش‌های رسیده به این اداره مبنی بر فعالیت غیر قانونی یک مزرعه رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در این شهرستان، پس از بازدید بازرسان امور برق کهنوج در بررسی از محل مزرعه استخراج ارز دیجیتال موسوم به بیت کوین، ۲۵ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال ماینر به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه برای فرد خاطی پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شده است، افزود: هرگونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه باید سریعاً شناسایی و با مرتکبان اقدام قانونی انجام گیرد.

مجازی تصریح کرد: مردم می‌توانند برای معرفی رمز ارز‌های غیرمجاز با شماره ۱۲۱ یا مرکز برق این شهرستان تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند که ارائه اطلاعات از سوی آنان محرمانه خواهد ماند.

مدیر امور برق کهنوج گفت مصرف این دستگاه‌ها خیلی بالاست و هر دستگاه ماینر حدود ۲ هزار وات مصرف برق دارد.

مجازی با تاکید بر اینکه تیم‌های پایش امور برق به صورت مرتب مصرف برق مشترکان شهرستان را رصد می‌کنند، گفت: به توان مردمی درخصوص کشفیات بیشتر رمز ارز‌ها نیاز داریم.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند؛ این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار