سالانه حدود ۳ میلیون تُن محصولات کشاورزی در لرستان تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه حدود دو میلیون و ٩٠٠ هزار تن تولیدات کشاورزی داریم، که سهم بخش زراعی حدود دو میلیون و ٢٠٠ هزار تن، محصولات باغی ٣٠٠ هزار تن و بخش دام، طیور و آبزیان ۴۰۰ هزار تُن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، اسفندیار حسنی‌مقدم،رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: حدود ٨٠٠ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان داریم که ۴.۷ اراضی کل کشور را شامل می‌شود، همچنین ٤٠ درصد جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند.

وی افزود: در سطح استان دو میلیون ۲۰۰ هزار هکتار جنگل داریم که در این زمسنه وضعیت مطلوبی داریم، این درحالی است که سرانه جنگل در کشور ۱۷۰۰ هکتار بوده که این رقم در لرستان ۶۷۰۰ هکتار است.

حسنی‌مقدم با اشاره به این‌که لرستان ۱۱ درصد آب‌های روان کشور را دارد، عنوان کرد: تنها ۲۳ درصد از اراضی کشاورزی استان آبی اند که می‌تواند یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی لرستان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سهم نیم درصدی استان از سد‌های ساخته‌شده در کشور، تصریح کرد: اختصاص آب مطالبه جدی بخش کشاورزی استان و مردم از وزارت نیرو است، مطالبه‌ای که تحقق آن توسعه استان را به دنبال دارد.

وی با اشاره به این‌که سرانه مالکیت اراضی کشاورزی در لرستان شش و نیم هکتار است، بیان کرد: سهم اراضی دیم پنج هکتار و اراضی آبی یک و نیم هکتار بوده و متوسط قطعات اراضی در استان هفت دهم هکتار است که نشان دهنده خرده‌مالکی و معیشتی بودن کشاورزی در استان است.

حسنی‌مقدم با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی لرستان، عنوان کرد: سالانه حدود دو میلیون و ٩٠٠ هزار تن تولیدات کشاورزی داریم، که سهم بخش زراعی حدود دو میلیون و ٢٠٠ هزار تن، محصولات باغی ٣٠٠ هزار تن و بخش دام، طیور و آبزیان ۴۰۰ هزار تُن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ارزش افزوده ناشی از فروش محصولات کشاورزی ۸۸۰۰ میلیارد تومان است که نشان می‌دهد ٤٠ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی تأکید کرد: یکی‌از برنامه‌های ما عبور از کشاورزی سنتی به مدرن است که بخشی از این مهم توسط تحقیقات و ترویج انجام می‌شود، انتقال دانش روز به واحد‌های تولیدی برای ارتقاء بهره‌وری و کاهش هزینه تولید از دیگر برنامه‌های ما در بخش کشاورزی است.

حسنی‌مقدم افزود: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، کاهش ضایعات محصولات زراعی، توسعه مکانیزاسیون، هوشمندسازی کشاورزی و اجرای الگوی کشت از دیگر اهداف و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.