کمبود اتوبوس و فرسودگی ناوگان عمومی موضوعی است که مردم خیابان ۹ دی بیرجند را دچار مشکل کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اهالی  منطقه   ۹دی بیرجند از کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی گلایه مندند و می‌گویند تنها یک دستگاه اتوبوس و هر یک ساعت در ایستگاه‌های این خیابان توقف دارد و جمعه‌ها نیز تعطیل است.

مردم باید انتظار زیادی را بکشند تا اتوبوس در مسیر حاضر شوند و بتوانند از آن استفاده کنند.

راننده اتوبوس گفت: یک‌ اتوبوس در این مسیر و در ساعتی مشخص رفت و آمد می‌کند و مردم ساعت‌ توقف اتوبوس در هر ایستگاه  را می‌دانند و در همان زمان در ایستگاه حاضر می‌شوند.

اضافه کردن ناوگان اتوبوسرانی برای شهرداری به صرفه نیست

غلام پور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: بر اساس تقاضای سفر به هر مسیر اتوبوس تخصیص داده می‌شود و هر دستگاه اتوبوسی که بخواهیم فعال کنیم ماهانه ۲۸ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد.

او افزود: با افزایش ۲۰ یا ۳۰ درصدی مسافر در یک مسیر نمی توانیم اتوبوس جدیدی به این مسیر اضافه کنیم و هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل کنیم.

غلامپور بیان کرد : اگر اتوبوس ها در ساعت مشخص شده در ایستگاه حاضر نشود مردم می توانند به ما اعلام کنند تا پیگیر رفع مشکل شویم.

به گفته مسئولان شهرداری برای افزایش تعداد اتوبوس‌های منطقه ۹ دی شهر بیرجند نیازمند افزایش سرانه استفاده هر اتوبوس هستیم و باید در روز به بالای ۳۰۰ مسافر برسد.

این دیرآمدن‌ها باعث شده افراد زیادی برای تردد به مرکز شهر  از دیگر وسیل نقلیه استفاده و یا مسیر‌های کوتاه را پیاده طی کنند.

خواسته دیگر شهروندان به روز کردن ناوگان حمل و نقل به ویژه در فصل گرم تابستان بود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: باتوجه به اینکه دولت در ۱۰ سال گذشته اتوبوسی را به ناوگان اتوبوسرانی اختصاص نداده است و میانگین عمر اتوبوس ها بالاست ، مردم حق دارند برای فرسودگی ناوگان اعتراض کنند.

او بیان کرد: بضاعت شهرداری در حدی است که اتوبوس‌ها به صورت چرخشی در مناطق شهر تقسیم شوند که همه مردم از ناوگان سالم و فرسوده یکسان  برخوردار شوند.

در برخی ایستگاه‌ها نیز سرپناه و مبلمان شهری مناسب وجود ندارد که مسئولان شهرداری قول رسیدگی به این موضوع را دادند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.