مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید و موجب خیزش شدید گرد و خاک شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: صبح امروز وزش  باد شدید به طوفان گرد و خاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۷۰۰ متر کاهش داد و تردد‌های جاده‌ای در برخی محور‌های شمال استان را نیز تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: گردوغبار ناشی از این باد رفته رفته به زاهدان و برخی مناطق دیگر استان نیز نفوذ کرد به طوری که غلظت غبار شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین‌المللی زاهدان را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از غلظت غبار در هوای زاهدان کاسته شده، اما در زابل همچنان باد شدید و گرد و خاک ادامه دارد. هم‌اکنون سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل حدود ۸۳ کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی ۷۰۰ متر است.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد به نحوی که انتظار می‌رود در ساعات ابتدای صبح سرعت وزش باد بیشتر باشد. پیش‌بینی می‌شود گرد و غبار ناشی از این باد‌ها به تدریج به عرض‌های پایین‌تر و نوار شرقی استان نیز نفوذ کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار