اسماعیلی گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان در صورت ارائه تسهیلات به باغداران قابلیت داربستی شدن را دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سالانه هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان در صورت ارائه تسهیلات به باغداران قابلیت داربستی شدن را دارند، گفت: پیگیر پرداخت تسهیلات به باغداران برای داربستی کردن باغ‌های انگور در استان هستیم چرا که قزوین از قطب‌های مهم و اصلی تولید این میوه در کشور به شمار می‌رود و توسعه و مدرن سازی تاک‌های این استان موجب بهبود وضعیت باغداران می‌شود.

این مسئول با اشاره به رشد قابل توجه عملکرد و تولید میوه در باغ‌های داربستی نسبت به باغ‌های سنتی، گفت: تولید محصول در باغ‌های داربستی شده بیش از سه برابر باغ‌های سنتی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین یادآور شد: تولید محصول در باغ‌های سنتی انگور قزوین حدود ۱۰ تا ۱۲ تن است، اما این رقم در باغ‌های مدرن و داربستی شده به بیش از ۳۰ تن می‌رسد.

اسماعیلی افزود: داربستی کردن باغ‌های انگور علاوه بر افزایش تولید مزایای دیگری همچون کاهش هزینه‌های تولید و باغبانی، ارتقای کیفیت محصول، امکان کشت در تراکم بالا و پیشگیری از خسارت سرمازدگی را با خود به همراه دارد.

این مسئول یادآور شد: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان قزوین داربستی شده اند.

استان قزوین دارای ۳۲ هزار هکتار باغ انگور است که عمده آن‌ها در شهرستان تاکستان قرار دارند.

استان قزوین رتبه دوم تولید انگور در ایران را داراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار